ارسال بار به قطر را با جهان کالا کارگو ارزان تجربه کنید:

ارسال بار به قطر جهان کالا کارگو

ارسال بار به قطر : قطر (Qatar) کشوری در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه است که در شرق شبه‌ جزیره عربستان و بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده‌ و پایتخت آن دوحه (Doha ) است . شهری فوق العاده تمیز و مدرن که همیشه در حال گسترش و پر از کار است .

قطر دارای مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی بوده و دارای مرز آبی با کشورهای ایران ، کویت ، عراق ، عربستان ، بحرین و امارات متحده عربی است . این کشور به طور مرتب به عنوان ثروتمندترین کشور جهان (از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی) رتبه بندی می شود .

از انجایی که قطر به تازگی نیازها و قوانین مربوط به ویزا  (VISA) خود را راحت کرده است ، اکنون یکی از بهترین کشورهای منطقه است که به نوبه خود باعث تحریک شهروندان بیشتری برای ورود و مهاجرت به این کشور می شود و به همین دلیل افراد زیادی کشور قطر را به عنوان مقصد مهاجرت برای ادامه زندگی و کار  انتخاب می کنند و لازم است وسایل و خرده بار خود را به این کشور ارسال نمایید .

در ادامه این بخش با ما همراه باشید و اطلاعات مفیدی در رابطه با ارسال بار به قطر و هزینه های حمل بار به قطر کسب کنید.

ارسال بار به قطر از چه مسیر هایی امکان پذیر است ؟


برای ارسال بار به قطر میتوانید هم از مسیر دریایی و هم از مسیر هوایی استفاده کنید . برای اینکه وسایل و خرده باری که به قطر ارسال کردید را در کوتاه ترین زمان و خیلی سریع در قطر تحویل بگیرید ، حمل و نقل هوایی بهترین انتخاب خواهد بود . زیرا هواپیماهای باری معمولا بین  ۲ تا ۳ روز از هر نقطه جهان به قطر می روند و میتوانید از این طریق ارسال خرده بار به قطر را انجام دهید .

اما همانطور که می دانید حمل و نقل هوایی بسیار گران است ! اما نگران نباشید چرا که گزینه ارزانتری هم برای ارسال خرده بار به  قطر وجود دارد ! هزینه حمل و نقل دریایی به طور کلی حدود پنج برابر کمتر از حمل و نقل هوایی است ، بنابراین گزینه بسیار مقرون به صرفه تری برای حمل کالا و وسایل به قطر خواهد بود .

 

شرکت جهان کالا کارگو یکی از شرکتهای معتبر و با تجربه در زمینه فریت بار و کارگو به تمام کشورهای دنیاست و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بهترین و مناسب ترین مسیر حمل و نقل برای ارسال  بار به قطر و سایر کشورهای دنیا را انتخاب کنید و با خیال راحت محموله و وسایل خود را به این کشور ارسال نمایید .

 

آشنایی با حمل دریایی برای ارسال بار به قطر:

آشنایی با حمل دریایی برای ارسال بار به قطر

برای حمل دریایی ارسال بار به قطر معمولا از کشتی های باری و بزرگ استفاده می شود . اگرچه کشتی های کانتینری سرعت کمتری نسبت به هواپیماهای باری دارند ، اما اگر حمل دریایی به قطر را انتخاب کردید لازم است حرکت خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید و در زمان مناسب و مورد نظر خود ، کالا و محموله خود را در قطر تحویل بگیرید .

ترمینال اصلی کانتینر قطر بندر حمد (Hamad Port) است که در دسامبر ۲۰۱۶ به عنوان یکی از بزرگترین بندرهای خاورمیانه افتتاح شد . بندر حمد که در نیمه راه ساحل شرقی کشور قطر واقع شده است ، فقط ۳۰ کیلومتر با دوحه فاصله دارد . هنگامی که کانتینر شما به خاک قطر رسید ، قبل از رفتن با کامیون به مقصد اصلی شما از گمرک عبور می کند .

در هنگام حمل دریایی به قطر می توانید یکی از گزینه های FCL یا LCL را انتخاب کنید .

ارسال بار با کشتی به روش FCL : یعنی اینکه محموله و بار شما در یک کانتیر کامل حمل خواهد شد

ارسال بار با کشتی با روش LCL : یعنی که محموله و بار شما در کنار چندین محموله دیگر در یک کانتینر بسته بندی می شوند

تحویل کالاهایی که به روش LCL بسته بندی شدن نسبت به محموله FCL به زمان بیشتری نیاز دارد . خطر آسیب و جابجایی نادرست محموله و بار با LCL معمولا بیشتر است و هزینه LCL در هر متر مکعب نیز بیشتر خواهد بود . بنابراین از آنجایی که نرخ حمل و نقل برای FCL کمتر است ، ممکن است برای حمل دریایی به قطر ، ترجیح دهید محموله شما در یک کانتیر کامل حمل شود ، حتی اگر کالاهای شما یک کانتینر را به طور کامل پر نکند .

آیا از تشریفات گمرکی در قطر خبردار هستید؟

آیا از تشریفات گمرکی در قطر خبردار هستید

تشریفات گمرکی در قطر معمولا کمی پیچیده و سخت است اما اگر با تیم تخصصی در زمینه حمل و نقل بین المللی همکاری کنید این روند برای شما آسان خواهد شد و تیم تخصصی در تمام مدت به شما کمک می کنند .

شما باید یک پکینگ لیست کامل و دقیق از هر آنچه که به قطر ارسال کردید ، تهیه کنید . زیرا مقامات گمرک از نظر جسمی کانتینر شما را بازرسی می کنند ، بنابراین بسیار مهم است که موجودی شما صادقانه باشد .

علاوه بر این به شما اجازه داده می شود کالاهای خانگی و لوازم شخصی خود را بدون پرداخت مالیات به قطر وارد کنید ، اما کالاها باید مورد استفاده قرار گیرند و باید ویزای اقامت معتبر نیز داشته باشید . در غیر این صورت باید ۵ درصد از ارزش کالا و محموله را به عنوان عوارض گمرک پرداخت کنید .

 آیا می دانید هزینه ارسال بار به قطر چگونه محاسبه می شود ؟

 

آیا می دانید هزینه ارسال بار به قطر چگونه محاسبه می شود

هزینه ارسال بار به قطر به حجم و وزن بار یا محموله و انتخاب بین حمل بار هوایی و دریایی بستگی دارد . مثلا برای ارسال محموله های کوچک و با ارزش بهترین پیشنهاد استفاده از حمل بار هوایی یا فریت بار است اما برای محموله های بزرگتر ، حمل و نقل دریایی با زمان حمل و نقل طولانی تر ، ارزش بهتری دارد .

خبردار شوید از کالاهای ممنوعه برای ارسال به قطر:

 

خبردار شوید از کالاهای ممنوعه برای ارسال به قطر

برای ارسال بار به قطر نیز قوانین و محدویت های خاصی وجود دارد . طبق قوانین این کشور ارسال کالاها و مواردی که در زیر ذکر شده به کشور قطر ممنوع است :

  • انواع الکل / ضد عفونی کننده های قابل اشتعال
  • کلیه محصولات دخانیات ، از جمله سیگار برگ ، سیگار برگ الکترونیکی ، مایعات الکترونیکی و غیره
  • هر نوع باتری مستقل / پاور بانک خارجی برای تلفن ها یا دستگاه های هوشمند و یا باتری اضافی که در همان بسته قرار گرفته باشد اما از دستگاه جدا شده باشد
  • مشروبات الکلی
  • وسایل نقلیه موتوری
  • فرآورده های نفتی
  • بلندگوهای صوتی
  • کالا های تقلبی
  • الماس
  • محصولات قابل اشتعال و سمی
  • دستگاه لیزر مانند نشانگرهای لیزری که قدرت انتشار دارند (نیاز به مجوزهای مناسب از NEA دارد)
  • آهن ربا
  • مهمات جنگ
  • گوشت عصاره های حیوانی
  • لاک ناخن و پاک کننده لاک ناخن
  • غذاهای فاسد شدنی
  • فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی
  • ارز کاغذی ، سکه ، کارت اعتباری و چک
  • عطر ، ادکلن ، اسپری های رایحه و عطر
  • سلاح (شمشیر / چاقو / اسلحه و غیره)
  • هواپیماهای کنترل از راه دور برای کودکان
  • مواد آلوده به رادیو اکتیویته یا گرد و غبار هسته ای
  • لباس نظامی یا لباس مشابه
  • محصولاتی که اخلاق عمومی و امنیت کشور را نقض می کنند
  • اقلام کشاورزی خشک و تازه
  • حیوانات

بیشتر بخوانید : هزینه فریت بار

 

 

بنابراین برای اینکه هزینه حمل و نقل به قطر دقیقا محاسبه شود باید ابتدا با یکی از شرکت حمل و نقل بین المللی ، مثل شرکت جهان کالا کارگو مشورت و همکاری کنید . این شرکت بعد از کسب اطلاعات کافی در رابطه با طول ، عرض ، ارتفاع و وزن هر کالا و محموله ، بهترین مسیر برای حمل و نقل کالا را پیشنهاد می کند و می تواند هزینه تقریبی ارسال بار به قطر را به شما اعلام نماید .
برای ارتباط با شرکت جهان کالا کارگو می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید :

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰  ۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱  ۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱ ۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴   ۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸ ۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

 

خلاصه مطلب

خرده بار و وسایل مختلف را می توانید هم از مسیر هوایی و هم از مسیر دریایی به قطر ارسال کنید . برای اینکه تمام مراحل ارسال بار به قطر کاملا درست و قانونی انجام شود لازم است با یکی از شرکتهای حمل و نقل بین المللی مثل شرکت جهان کالا کارگو همکاری داشته باشید .

این شرکت یکی از شرکت های معتبر ایرانی برای ارسال بار هوایی و دریایی به قطر و سایر کشورهای دنیاست که تمام مراحل قانونی و بسته بندی بار را به درستی و با دقت انجام می دهد و به شما این اطمینان را می دهد که محموله و بار شما با ایمنی کامل به کشور مقصد می رسد .

اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 3 =