ارسال بار هوایی


ما در شرکت جهان کالا کارگو با بکارگیری تیمی از پرسنل متخصص ، کارآزموده و فعال، با هدف خدمت رسانی به مشتریان و با در نظر گرفتن نیازهای آنها اقدام به ارائه خدمات در زمینه حمل و نقل بین المللی نموده است.

خدمات ما دربرگیرنده تمام نیازهای مشتریان از بسته بندی در مبداء ، بارنامه و ارسال بار هوایی توسط ایرلاین های معتبر دنیا ، تا ترخیص بار در گمرکات و تحویل در مقصد می باشد. این شرکت با تمرکز بر حمل بار هوایی بین المللی قادر به خدمت رسانی و ارائه مشاوره رایگان در زمینه حمل بار زمینی و دریایی نیز می‌باشد. بطور کلی در حمل و نقل بار هوایی محمولات به ۶ دسته تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام برای خود مقررات مخصوص به خود را دارند.

بیشتر بخوانید : هزینه فریت بار

۱- بارهای معمولی

به محمولاتی گفته می شود که برای حمل آنها هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد و به هیچ وجه برای هواپیما خطرناک نیستند مانند پاکت‌ها، اوراق، کتاب و نشریات، لوازم شخصی به جز لوازم آرایش و عطریات، لوازم منزل به جز شکستنی ها ، محصولات پلاستیکی کارخانجات، لوازم ساختمانی مانند محصولات چوبی و سرامیک و شیرآلات، لوازم یدکی ، ابزار آلات ، صنایع دستی ، فرش، لوازم الکتریکی و برقی مانند تلویزیون ،کامپیوترو غیره و بسیاری از لوازم و اشیاء دیگر که برحسب مورد در این گروه قرار می‌گیرند.

۲- بارهای فاسدشدنی

به محمولاتی گفته می شود که باید برای حمل آنها شرایط خاصی در نظر گرفته شود و چنانچه آن شرایط بوجود نیاید موجب فاسد شدن آنها خواهد شد لذا باید برای حمل اینگونه کالاها هواپیمای مناسب با شرایط و مقررات خاص و فضای لازم در انبار هواپیما پیش بینی و رزرو شود. این کالاها عبارتند از :

کلیه محصولات کشاورزی از قبیل میوه و تره بار بر حسب میزان فسادپذیری آنها، محصولات لبنی بر حسب ماهیت آنها – داروهای فاسدشدنی که مراقبت خاص نیاز دارند و باید در درجات سرمایش معین نگهداری شوند-بعضی لوازم و نمونه ها و کیت های آزمایشگاهی – اعضای بدن انسان که از نظر پزشکی قابل حمل می باشند مانند چشم و بسیار از اعضای دیگر.

۳- بارهای حجمی و سبک

به محمولاتی اطلاق می شود که حجم آنها از وزنشان بیشتر است برای اینکه بارهای حجمی را تشخیص دهیم باید طول و عرض و ارتفاع را برحسب سانتیمتر در هم ضرب نموده و حاصل ضرب را در عدد ثابت ۶۰۰۰ تقسیم نماییم عدد بدست امده را با وزن اصلی بار مقایسه می نماییم عدد بزرگتر وزن حجمی است که مبنای محاسبه خواهد بود.

۴- بارهای خطرناک

به بارهایی گفته می شود که حتما باید برای حمل آنها شرایط خاصی از نظر بسته بندی و مقدار مجاز بر اساس مقررات کتاب کالای خطرناک که توسط سازمان بین المللی یاتا تدوین گردیده پذیرش و ارسال گردند.این کالاها در ۹ گروه طبقه بندی شده اند که هر کدام مقررات خاصی دارند که در اینجا فقط نام برده می شوند. ۱-مواد منفجره ۲-گازهای قابل اشتعال ۳- مایعات قابل اشتعال ۴- اجسام قابل اشتعال ۵- مواد اکسیدکننده ۶-مواد مسری ۷-اسیدها ۸- مواد رادیواکتیو ۹- مواد متفرقه دیگر مانند مغناطیس- باطری- محصولات پلیمری- یخ خشک

این محمولات باید تحت شرایط و بسته بندی های خاص خود که در کتاب کالای خطرناک تدوین و تعریف شده است، توسط کارکنان با تجربه که دوره های پیشرفته حمل و نقل کالاهای خطرناک را در موسسات آموزشی معتبر که سازمان هواپیمایی کشوری تائید نموده باشد پذیرش شوند. شرکت جهان کالا کارگو آماده ارائه خدمات بسته بندی و ارسال بار هوایی به تمامی نقاط جهان می‌باشد.

۵- حمل و نقل اجساد

یکی دیگر از محمولات ارسالی از طریق حمل و نقل هوائی جسد انسان می‌باشد که در پرواز‌های داخلی و خارجی در حال انجام می‌باشد.

کلیه اجسادی که با هواپیما حمل و نقل می‌شوند باید از طریق سازمان بهشت زهرا هماهنگ شوند. براساس هماهنگی لازم طی سال‌های گذشته بین شرکت‌های هواپیمایی و این سازمان شرایط نسبتاً خوبی در حال حاضر بوجود آمده که برای حمل اجساد مدارک لازم از جمله جواز دفن و جواز حمل با هواپیما از سوی سازمان بهشت زهرا صادر و به شرکت‌های هواپیمایی جهان کالا کارگو معرفی می‌شوند که پس از مراجعه ۲ ساعت قبل از پرواز  و چک کلیه مدارک نسبت به صدور بارنامه و ارسال اقدام می‌گردد.

۶- حمل حیوانات زنده

حیوانات زنده نیز مانند سایر محمولات از طریق هواپیما حمل و نقل می‌شوند که در پروازهای داخلی شامل – سگ – گربه – پرندگان و دیگر حیوانات اهلی و خانگی می‌باشند. قبل از مراجعه فرستندگان اینگونه حیوانات به فرودگاه ایجاب می‌نماید حتماً حیوان مورد نظر از نظر بهداشتی مورد معاینه پزشک متخصص حیوانات قرار گرفته و گواهی سلامت دریافت دارد سپس با تهیه قفس مناسب برحسب نوع حیوان با هماهنگی قبلی به ترمینال بار مراجعه می‌نمایند.

اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − پنج =