بسته بندی بار هوایی بر اساس استانداردهای بین المللی

بسته بندی بار هوایی بر اساس استانداردهای بین المللی جهان کالا کارگو

هنگام حمل و نقل بین المللی کالا ، به سختی می توان اهمیت بسته بندی مناسب محموله و بار را دست کم گرفت . اهمیت این موضوع به ویژه زمانی که در حال بسته بندی کالا برای حمل و نقل هوایی هستید ، بیشتر نیز خواهد شد .زیرا به طور معمول ، بسته بندی نا مناسب یکی از علل شایع آسیب محموله و عامل اصلی بسیاری از ادعاهای بیمه است .

بنابراین بسیار مهم است که با نحوه بسته بندی بار هوایی بر اساس استاندارهای بین المللی آشنا شوید و وسایل و بار و محموله خود را به بهترین شکل ممکن بسته بندی کنید و از این طریق از بروز هرگونه آسیب به بار خود جلوگیری نمایید .در زیر ، همه چیزهایی را که باید در مورد بسته ‌بندی بار برای حمل و نقل هوایی بدانید ، بیان کرده ایم تا بتوانید مطمئن باشید که محموله شما در سلامت و امنیت کامل به مقصد میرسد .

نکات مهم در بسته بندی بار هوایی در حمل و نقل بین المللی:

 

نکات مهم در بسته بندی  بار هوایی در حمل و نقل بین المللی

در زیر ، نکاتی را که باید هنگام بسته بندی در حمل و نقل بین المللی و هوایی رعایت کنید را بیان کرده ایم . اجرای این مراحل می تواند به شما کمک کند امنیت و ایمنی محموله خود را تضمین کنید .

  • محدودیت هایی که برای ابعاد محموله وجود دارد را بشناسید:

محدودیت هایی که برای ابعاد محموله وجود دارد را بشناسید

 شما می توانید محموله خود را در یک دستگاه بار واحد (ULD) ، به عنوان یک محموله پالت شده یا به عنوان محموله آزاد هنگام حمل و نقل از طریق حمل و نقل هوایی حمل کنید . اما محدودیت‌ هایی بر اساس ارتفاع ، طول و عرض محموله شما وجود دارد .حداکثر ابعاد برای حمل هوایی استاندارد ۲.۴۴ در ۳.۱۵ متر است . مطمئناً می ‌توانید محموله‌ های بلندتر یا وسیع‌ تری را حمل کنید ، اما ممکن است لازم باشد این محموله‌ ها روی تجهیزات ویژه بسته‌ بندی شوند .

  • با قوانین امنیت هوایی آشنا باشید:

با قوانین امنیت هوایی آشنا باشید

طبق مقررات امنیتی حمل و نقل هوایی ، محموله شما باید قبل از صادرات بررسی شود و این بازرسی ممکن است به روش های مختلفی انجام شود .

۱- ممکن است یک بازرسی سطحی از بسته بندی ها انجام شود ؛ به این صورت که هر جعبه ، کارتن یا سایر موارد توسط یک نماینده حمل و نقل هوایی (RACA) بازرسی می شود .

۲- اگر محموله و بار خود را به شکل همگن روی پالت بسته بندی کرده باشید ، ممکن است لازم باشد جعبه ها روی هم چیده شده و در پلاستیک یا در دستگاه های بار واحد (ULDs) بسته بندی شوند .

۳- اگر بار و محموله شما توسط شرکت معتبر و شناخته شده بسته بندی شده باشد ، معمولا قبل از بلند شدن هواپیما نیازی به بررسی بیشتر ندارد 

به عنوان یک مثال کلی ، اگر محموله شما پالت شده است ، برای عبور از دستگاه اشعه ایکس باید در ابعاد زیر باشند :

۱.۲۰ متر در ۱.۲۰ متر در ۱.۵۳ متر و حداکثر دارای وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم در هر پالت

البته سیار مهم است که غربالگری محموله از طریق یک فلزیاب روی پالت های پلاستیکی یا مقوایی انجام شود ، زیرا پالت های چوبی احتمالاً میخ دارند  .

  • از جعبه های محکم برای بسته بندی استفاده کنید:

از جعبه های محکم برای بسته بندی استفاده کنید

در هنگام ارسال بار توسط حمل و نقل هوایی ، اکیدا توصیه می شود که از جعبه های محکم و مقاوم برای بسته بندی محموله خود در هنگام حمل و نقل هوایی استفاده کنید . به طور کلی ، هنگام بسته بندی محموله خود در جعبه باید عوامل اصلی را در نظر داشته باشید :

۱-وزن :

نوع هواپیمایی که محموله شما با آن سفر می کند ممکن است محدودیت وزنی خاص خود را در هر بار داشته باشد که به نوبه خود به حداکثر وزن برخاست هواپیما (MTOW) بستگی دارد .

۲-رطوبت :

همه عواملی که ممکن است باعث آسیب رطوبت به محموله شما شود را در نظر بگیرید ، چه رطوبت ، نشت یا تغییر دما .

۳-دزدی :

همیشه این خطر وجود دارد که کالاهای شما به سرقت برود . به همین دلیل است که توصیه می شود از بیمه هوایی یا دریایی برای حمل و نقل بین المللی استفاده کنید.

یشتر بخوانید : ارسال بار با کشتی

  • از جعبه های دو جداره استفاده کنید:

از جعبه های دو جداره استفاده کنید

جعبه های دو جداره یا سه جداره جعبه های محکمی هستند که لایه هایی از مقوای راه راه روی هم قرار گرفته اند . هنگامی که برای محموله ‌های شکننده به حفاظت بیشتری نیاز دارید ، این جعبه ‌ها گزینه بسیار مناسبی هستند .

همچنین ، این جعبه ها به اندازه کافی مستحکم هستند که بتوانند روی هم چیده شوند و بهترین محافظت را برای کالاهای شما فراهم می کنند . همچنین هنگام حمل و نقل در هواپیما ، توصیه می شود که از جعبه های ساده بدون مارک یا نشان استفاده کنید .

  • از تفنگ چسب و چسب بسته بندی با کیفیت بالا استفاده کنید:

از تفنگ چسب و چسب بسته بندی با کیفیت بالا استفاده کنید

بعد از بسته بندی بار و محموله خود بهتر است که جعبه حاوی وسایل را با استفاده از چسب باکیفیت ، محکم تر کنید . برای این منظور استفاده از تفنگ چسب نواری می تواند به شما کمک کند تا بسته بندی و چسب زدن به جعبه ها را راحتتر انجام دهید .

لازم است این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از چسب ضعیف احتمال بیشتری دارد که در طول سفر قدرت چسبندگی خود را از دست دهد و احتمال از هم پاشیدگی جعبه ‌های شما را افزایش دهد .

  • محموله را به وضوح و مطابق با نوع محموله خود برچسب بزنید:

محموله را به وضوح و مطابق با نوع محموله خود برچسب بزنید

بسیار مهم است که الزامات برچسب گذاری هر نوع محموله ای را که به خارج از کشور از طریق هواپیما حمل می کنید را کاملاً رعایت کنید . به عنوان مثال،  اگر بار شکننده در بسته بندی وجود دارد به وضوح و کاملا دقیق اقلام داخل بسته بندی را بر روی جعبه یادداشت کنید . همین امر در مورد کالاهای خطرناک نیز صادق است که باید طبق مقررات بین المللی برچسب گذاری شوند.

چرا بسته بندی بار فریت بار مهم است؟

چرا بسته بندی بار فریت بار مهم است

بسته بندی بار هنگام حمل و نقل کالا از طریق فریت بار یا حمل و نقل هوایی ضروری است تا مطمئن شوید که اقلام شما بدون آسیب دیدن به مقصد مورد نظر می رسند .به طور کلی ، بسته بندی صحیح (و البته برچسب زدن) این تضمین را به شما می دهد که حامل هوایی و خدمه زمینی به وضوح متوجه می شوند که آیا محدودیتی در مورد محموله شما وجود دارد یا خیر .

این ممکن است شامل کالاهای خطرناک یا کالاهای شکننده باشد و باعث می شود تا محموله با احتیاط بیشتری جا به جا و حمل شود . در واقع هرچه بسته بندی سفت تر باشد ، ایمن تر است و بنابراین احتمال آسیب دیدن آن در فریت بار نیز کمتر خواهد شد .

اگر محموله به درستی بسته بندی نشود چه اتفاقی می افتد ؟

اگر محموله به درستی بسته بندی نشود چه اتفاقی می افتد

اگر محموله شما به درستی بسته بندی نشده باشد، این خطر وجود دارد که :

  • محموله شما آسیب می بیند.
  • محموله شما برای حمل و نقل ناامن خواهد بود.
  • ممکن است بار شما توسط شرکت حمل کننده رد شود و باعث ایجاد هزینه و تاخیر برای شما شود.

برای اطمینان از بسته بندی بار و محموله حتما با یک شرکت باربری بین المللی همکاری کنید:

برای اطمینان از بسته بندی بار و محموله حتما با یک شرکت باربری بین المللی همکاری کنید

برای به حداقل رساندن آسیب دیدن بار و محموله در هنگام حمل و نقل هوایی ، بهترین کار این است که با یک شرکت معتبر که در زمینه حمل و نقل بین المللی فعالیت می کند ، همکاری داشته باشید .کارشناسان این شرکت ها می توانند به شما کمک کنند تا مطمئن شوید که محموله شما به درستی ، ایمن و مطابق با هر گونه مقررات بین المللی بسته بندی شده و برای فریت بار و حمل هوایی آماده می شوند .به این ترتیب ، می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید ، از تاخیر جلوگیری کنید و کالاهای خود را با بیشترین سرعت و کارآمدی به مقصد نهایی خود برسانید.

 

شرکت جهان کالا کارگو یکی از این شرکت های معتبر و حرفه ای در زمینه فریت بار و کارگو است که تمام خدمات حمل و نقل بین المللی از بسته بندی گرفته تا انجام تشریفات گمرکی را به طور کاملا دقیق و قانونی انجام میدهد تا خیالتان از این بابت راحت باشد .

این شرکت بعد از انجام مراحل قانونی برای فریت بار به خارج از کشور ، بارنامه هوایی که حاوی اطلاعات فرستنده ، اطلاعات گیرنده و محتویات بار است را برای شما صادر می کند و سپس بار و محموله شما را با ایرلاین های معتبر به سمت کشور مقصد شما ارسال می کند.

نکته دیگری که در رابطه با شرکت جهان کالا کارگو وجود دارد این است امکان پیگیری انلاین محموله و بار از زمان ارسال تا تحویل در کشور مقصد را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا خیالتان از بابت ارسال بار هوایی به خارج از کشور کاملا راحت باشد .

 ویژگی های شرکت جهان کالا کارگو در زمینه حمل بار بین المللی :

  • حمل و نقل و فریت بار در جهان کالا با بهترین بسته بندی برای جلو گیری از صدمات احتمالی انجام می شود
  • جهان کالا کارگو در جهت مشتری مداری تا حد ممکن از هزینه های اضافی که بر دوش مشتری بوده کاسته است و هزینه ارسال بار منصفانه ای را اخذ مینماید
  • امکان پیگیری آنلاین وضعیت بار و محموله بعد از ارسال بار به خارج از کشور
  • جهان کالا کارگو طرف قرارداد با بیمه های مربوط به باربری میباشد از همین رو میتوانید با آرامش خاطر بار خود را به این شرکت بسپارید
  • حمل و نقل و فریت اثاثیه منزل و شخصی و مبلمان و لوازم منزل از طریق دریائی توسط کانتینر و کشتی از مرز خروجی بندرعباس به کلیه بنادر اروپایی ، آسیایی ، آفریقا ، استرالیا ، آمریکا و کانادا
  • حمل و نقل و فریت بار و لوازم منزل و شخصی و مبلمان و اثاثیه منزل از طریق هوایی (توسط خطوط هوایی داخلی وخارجی) به صورت خرده بار و چارتر از فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی به کلیه فرودگاه های کشورهای اروپایی ، آسیایی ، آمریکا و کانادا
  • مشاوره و انجام کلیه تشریفات گمرکی در مبداء و مقصد و اخذ مجوزهای لازم برای حمل بار به خارج از کشور
  • انجام کلیه امور بسته بندی در محل ، تخلیه و بار گیری و سایر خدمات جانبی مورد نیاز مشتری
  • تعیین شرایط حمل و نقل و فریت بار بصورت هوایی و دریایی اعلام نرخ کتبی خدمات

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بسته بندی بار و محموله و نحوه ارسال بار به خارج از کشور می توانید با شماره تلفن های شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید و از کارشناسان مجرب این مجموعه مشاوره بگیرید :

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴ 

۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸

۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

 

خلاصه مطلب

برای اینکه بار و محموله که از مسیر هوایی به خارج از کشور ارسال می کنید کاملا سالم و ایمن به مقصد برسد لازم است اقدامات جدی در زمینه بسته بندی بار و محموله خود انجام دهید و با قوانین بین المللی که در این زمینه وجود دارد آشنا باشید .برای اینکه نگرانی از این بابت نداشته باشید بهترین پیشنهاد این است که با شرکت جهان کالا کارگو همکاری کنید و تمام اقدامات مربوط به بسته بندی کالا را به کارشناسان متخصص و مجرب این شرکت بسپارید .

اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 5 =