هیچ چیز درباره حمل حیوانات خانگی با هواپیما نمی دانید؟

حمل حیوانات خانگی با هواپیما جهان کالا کارگو

هنگامی که تصمیم به مهاجرت یا سفر طولانی مدت به یک کشور دیگر را می گیرید نگرانی ها و دغدغه های مختلفی خواهید داشت و اگر حیوانات خانگی یا پت (Pet) هم داشته باشید این نگرانی بیشتر خواهد بود.اما سفر کردن یا مهاجرت به کشور دیگر به این معنی نیست که باید سگ ، گربه یا حیوان کوچک خود را ترک کنید .

شما میتوانید از خدمات حمل حیوانات خانگی با هواپیما استفاده نمایید و حیوان خانگی بامزه و دوست داشتنی خود را به هر شهر و کشوری که قصد سفر کردن یا مهاجرت به آن را دارید ببرید و نگرانی از این بابت نداشته باشید. در ادامه این بخش با جهان کالا کارگو همراه باشید و اطلاعات خوبی در رابطه با قوانین حمل و نقل حیوانات خانگی با هواپیما کسب کنید .

آیا از قوانین حمل حیوانات خانگی با هواپیما خبر دارید؟

قبل از هر اقداامی برای حمل حیوان خانگی با هواپیما باید شرایط و قوانین کشور مقصد و کشور خود را در رابطه با این موضوع بررسی کنید و بعد به سراغ اقدامات لازم برای حمل پت یا حیوان خانگی خود با هواپیما بروید .

زیرا قوانین و مقررات در این زمینه معمولا در هر شهر و کشوری متفاوت است و لازم است این قوانین را حتما رعایت کنید تا با مشکل مواجه نشوید . زیرا همانطور که کشورهای مختلف قوانین مختلفی دارند ، سفر با حیوانات خانگی نیز می تواند از نظر خطوط هوایی متفاوت باشد .

بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از پرواز با حیوان خانگی در هواپیما و ترمینال ، از تمام نیازها و محدودیت ها در این زمینه مطلع شده اید .سعی کنید یک پرواز مستقیم رزرو کنید تا مجبور به مقابله با توقف ها نشوید .

انتقال حیوان خانگی از هواپیما به هواپیمای دیگر می تواند استرس زا باشد و احتمال گم شدن این حیوانات خانگی را افزایش دهد.علاوه بر این لازم است در رابطه با حمل و نقل حیوانات خانگی در کابین هواپیما یا قسمت انبار هواپیما پرس و جو کنید .

آیا از قوانین حمل حیوانات خانگی با هواپیما خبر دارید

زیرا گاهی اوقات ، حمل و نقل حیوانات خانگی کوچکتر مانند پرندگان ، همسترها و خزندگان در کابین مجاز است اما حیوانات خانگی بزرگتر مانند سگ و گربه معمولاً در یک ناحیه پشتی یا قسمت انبار نگهداری و حمل می شوند .

بنابراین حتما در رابطه با محیطی که قرار است حیوان خانگی شما تا رسیدن به مقصد در آن نگهداری شود اطلاعات کسب کنید و بپرسید که آیا نیاز به تهیه پتو ، آب یا وسایل بازی برای راحتی حیوان خانگی خود ، وجود دارد یا نه ؟

بهتر است یک جعبه یا کیف حمل و نقل مخصوص و مناسب برای حیوان خانگی خود تهیه کنید تا جا به جایی آن چه در هواپیما و چه در سایر روش های حمل و نقل راحتتر باشد و حیوان خانگی شما نیز در طول سفر احساس راحتی داشته باشد .

بسیاری از کشورها و ایالات قوانین و مقررات خاص بهداشتی ، واکسیناسیون و قرنطینه برای حیوانات خانگی هستند که با مراجعه به وب سایت رسمی سفارت کشور مقصد می توانید این قوانین را بررسی کنید .

بسیاری از کشورها با قرار دادن میکروچیپ در حیوانات خانگی به شما ین اطمینان را می دهند که در صورت گم شدن یا فرار کردن حیوان خانگی ، بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید . این میکرو چیپ ها اگرچه قیمت بالایی دارند اما اگر قصد دارید حیوان خانگی خود را با هواپیما به کشور دیگری بفرستید ، لازم است آن را تهیه کنید.

 

علاوه بر این برای حمل و نقل حیوانات خانگی با هواپیما لازم است مدارک مختلفی از جمله شناسنامه و گذرنامه حیوان خانگی ، فرم مخصوص برای حمل حیوان خانگی زنده ، برگه پرداخت برای حمل حیوان خانگی و گواهی معتبر بهداشتی بین المللی برای حیوان خانگی خود را نیز تهیه و آماده کنید.به طور کلی هر فرد می تواند ۲  قلاده سگ یا گربه و ۱۰ قطعه پرنده زینتی را از طریق حمل و نقل هوایی به سایر کشورها ارسال نماید.

 

 

برای حمل حیوانات با هواپیما با یک شرکت متخصص جابجایی حیوانات خانگی

همانطور که برای جا به جایی وسایل منزل و مبلمان باید با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند همکاری کنید ، برای حمل حیوانات با هواپیما نیز باید به شرکت هایی که به طور تخصصی در زمینه جا به جایی و حمل و نقل حیوانات خانگی فعالیت دارند تماس بگیرید و اینکار را زیر نظر این شرکت ها انجام دهید تا تمام مراحل قانونی اینکار به درستی انجام شود و بتوانید حیوان خانگی خود را در سلامت و ایمنی کامل در کشور مقصد تحویل بگیرید .

IPATA یک انجمن بین المللی حیوانات خانگی و حیوانات اهلی (International Pet and Animal Association) است که به عنوان یک انجمن تجاری غیر انتفاعی از اعضای مستقل بوده و به حمل و نقل ایمن حیوانات خانگی اختصاص داده شده است.

آیا از روش های حمل و نقل حیوانات خانگی با هواپیما اطلاعی دارید؟

 

حمل و نقل حیوانات خانگی با هواپیما

روش حمل حیوانات خانگی با هواپیما با توجه به قوانین و مقررات هر کشور متفاوت است و می توانید از چند روش این کار را انجام دهید :

  1. استفاده از کد AVIH

در این روش در هنگام رزرو بلیط برای سفر خود درخواستی مبنی بر حمل حیوان خانگی نیز ثبت می کنید و سپس کد AVIH برای شما ثبت می شود و از این طریق برای حیوان خانگی خود نیز بلیط مخصوص میگیرید و برای حمل و نقل حیوان خانگی با هواپیما باید حیوان را به قسمت بار هواپیما تحویل دهید .

  1. ارسال حیوان خانگی با کارگو

اگر قصد دارید حیوان خانگی را به تنهایی به کشور دیگر بفرستید باید از خدمات کارگو استفاده نمایید و مشخصات گیرنده حیوان خانگی در کشور مقصد را اعلام نمایید تا در کشور مقصد ، حیوان خانگی شما به گیرنده تحویل داده شود .

آیا می دانستید حیوانات قبل از حمل و نقل هوایی چکاپ می شوند؟

 

آیا می دانستید حیوانات قبل از حمل و نقل هوایی چکاپ می شوند

معمولا  مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به صاحبان حیوانات خانگی توصیه می کنند که به محض امکان سفر برای حیوانات خانگی ، دامپزشکان خود را در جریان بگذارند زیرا ممکن است برای حمل و نقل حیوانات خانگی با هواپیما مدارک دامپزشکی مختلفی مورد نیاز باشد که باید این مدارک را از دامپزشک درخواست کنید .

    • مدارک مربوط به واکسیناسیون ، گواهی نامه ها و آزمایشات
    • داروهای مربوط به پیشگیری از کک در حیوانات خانگی
    • استفاده از گزینه های آرام بخش برای حیوانات خانگی برای کاهش استرس و اضطراب
    • کاشت میکرو چیپ در حیوانات خانگی برای اطمینان از گم نشدن حیوانات در طول مسیر سفر تا کشور مقصد

خلاصه مطلب

قوانین و محدودیت های هواپیمایی در هر کشور برای حمل و نقل حیوانات خانگی متقاوت است و اگر قصد دارید حیوان خانگی خود را با هواپیما به کشور دیگری بفرستید لازم است حتما قوانین و مقررات کشور مقصد را به خوبی بررسی کنید .

شما می توانید با همکاری شرکت های حمل و نقل بین المللی مثل شرکت جهان کالا کارگو و تکمیل کردن مدارک دامپزشکی حیوان خانگی خود و فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای حمل و نقل هوایی حیوانات خانگی اینکار را به راحتی انجام دهید و حیوان خانگی خود را در سلامت کامل در کشور مقصد تحویل بگیرید .

 

. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شماره تلفن های شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید و با تیم تخصصی و حرفه ای این شرکت صحبت کنید :

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴ 

۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸

۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 19 =