راهنمای جامع فریت بار

راهنمای جامع فریت بار

راهنمای جامع فریت بار

فریت بار به عنوان یکی از خدمات حمل و نقل بار به سراسر دنیا انجام می‌گیرد. افرادی که قصد مهاجرت یا مسافرت طولانی مدت به کشور های دیگر را داشته باشد می تواند بارهای و لوازم مورد نیاز خود را با استفاده از شرکت های فریت و حمل بار هوایی به کشور مقصد بفرستد در اصطلاح به این نوع بارها که ماهیت تجاری ندارد و نوعی بار خصوصی می‌باشد را فریت بار می‌گویند.

فریت بار مسافر به بار هوایی مسافران گفته می‌شود که از طریق گمرک فرودگاه ها و به صورت غیر همراه و از طریق صدور بارنامه هوایی با هزینه بسیار کمتر نسبت به اضافه بار همراه مسافر به مقصد ارسال گردد.

خود کلمه فریت به معنای بار است. اگر بار به صورت هوایی حمل شود به آن فریت بار هوایی یا بار هوایی گفته می‌شود و به هواپیمای باری فریتر یا هواپیمای باری می‌گویند. عمدتا مسافرین و مهاجرینی که قصد سفر به کشورهای دیگر را دارند وسایل خود همچون ظروف آشپزخانه ، سرویس های چینی ، لوازم منزل ، لوازم شخصی ، البسه ، کتاب و غیره دارند که نمی‌توانند به همراه خود ببرند و باید از خدمات فریت بار استفاده کنند و فریت بار روشی است که حمل وسایل شما تا کشور و شهر مقصد را با هزینه پایین میسر می‌سازد. بهترین کار جهت اطمینان خاطر؛ تماس با دفتر شرکت جهان کالا کارگو و گرفتن مشاوره از پرسنل این شرکت می‌باشد

 

چگونه می‌توان در هزینه ها صرفه جویی نمود؟

۱- با توجه به تعریف وزن حجمی یا وزن قابل پرداخت در حمل هوایی، حتی المقدور باید از ارسال کالا هایی که چگالی کمی دارند (وزن حجمی آنها کمتر از ۷۶۱ کیلو بر مترمکعب می‌باشد) در تعداد بالا پرهیز کرد.

۲- بسته بندی کالا ها را به گونه ای انجام شود که با حداقل تعداد کارتن بتوان حداکثر وزن بار را در آن جای داد تا از اضافه شدن وزن حجمی به بار جلوگیری گردد.

۳- تا جایی که می‌شود وزن بار را به نقاط تخفیف قیمت مانند ۵۴ کیلو، ۷۶۶ کیلو و غیره نزدیک نمود.

شرکت جهان کالا کارگو تمامی موارد مربوط به بسته بندی کالا و محموله شما را به بهترین شکل و طبق استاندارد های تعریف شده انجام می‌دهد پس اگر می‌خواهید بار خود به گونه ای بسته بندی کنید که کمترین آسیب به بار شما برسد و همچنین در هزینه حمل بار شما صرفه جویی شود با شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید.

اگر در هنگام دریافت بار متوجه آسیب رسیدن به محموله ارسالی شد چه باید کرد؟

توصیه می‌گردد پس از دریافت بار در فرودگاه مقصد و پیش از خارج شدن از فرودگاه، محموله ارسالی توسط تحویل گیرنده کنترل گردد و در صورت آسیب رسیدن به آن جهت دریافت خسارت به دفتر ایرلاین مربوطه مراجعه گردد.

اگر نام و اطلاعات مربوط به تحویل گیرنده کالا در بارنامه اشتباه درج شده باشد چه کاری باید انجام دهید؟

اطلاعات صحیح می‌بایست در اسرع وقت به آژانس حمل کننده اطلاع داده شود تا اصلاحات لازم صورت پذیرد و از تاخیر بیش از اندازه در تحویل بار جلوگیری گردد.

اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =