خدمات صادرات زعفران به اروپا با جهان کالا کارگو:

صادرات زعفران به اروپا

ایران با سهم ۳۶ درصدی از کل زعفران جهان ، بزرگترین صادرکننده زعفران در جهان است و یکی از اقلامی است که جایگاه ویژه ای در حوزه ارز در ایران دارد .در ادامه این بخش با ما همراه باشید و با شرایط و نحوه صادرات زعفران به اروپا آشنا شوید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید .

در دوران معاصر ، اسپانیا به عنوان رقیب ایران و یکی از صادرکنندگان زعفران محسوب می شود . به این صورت که اسپانیا زعفران ایرانی را به شکل فله ای وارد می کند و بعد از بسته بندی و با برند خود روانه بازارهای جهانی می کند .

امارات نیز به یکی از صادرکنندگان زعفران بدون کشت زعفران تبدیل شده است . همچنین کشورهای زیادی مانند افغانستان ،  هند و غیره نیز در زمینه تجارت زعفران فعال هستند

راه حل همه مشکلات ما در زمینه صادرات زعفران به اروپا با تلاش بیشتر برای ارائه بسته استاندارد و رعایت اصول جهانی صادرات به سرعت قابل حل است که خوشبختانه در سال های اخیر گام های مثبتی در این زمینه برداشته شده است .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تعرفه صادرات زعفران به اروپا می توانید با شماره تلفن های شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید :

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴ 

۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸

۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

 

نحوه صادرات زعفران به اروپا | شرایط صادرات زعفران به اروپا:

 

یافتن خریداری که از محصول و پیشنهاد شما برای صادرات زعفران خوشش می آید ، تنها نیمی از بازی ورود به بازار اروپا است . شما باید در مورد شرایط تحویل توافق کنید ، قرارداد امضا کنید ، کالاهای خود را بسته بندی کنید ، تمام اسناد مورد نیاز را تحویل دهید و حمل و نقل به اروپا را به صورت فیزیکی سازماندهی کنید . اگرچه ممکن است این یک کار رسمی و آسان به نظر برسد، اما ممکن است با چالش های زیادی روبرو شوید .

 

بیشتر بخوانید: صادرات به خارج از کشور

 

 شرایط و نکاتی که باید برای صادرات زعفران به اروپا را رعایت کنید :

۱- اعتماد مهم است، اما همیشه مطمئن شوید که پرداخت خود را تضمین می کنید:

انتخاب مناسب ترین روش پرداخت عامل کلیدی فروش صادراتی موفق است . هر روش پرداختی را که انتخاب کنید ، همیشه باید قبل از انجام هر معامله بین المللی ، قرارداد فروش امضا کنید .

۲- ریسک نکنید – صادرات خود را بیمه کنید و رقابت را افزایش دهید:

صادرات ریسک های مختلفی مانند پرداخت ، خطر خسارت و سرقت ، نوسانات ارزی و ریسک های سیاسی (مانند ممنوعیت واردات محصولات خاص) را در بر دارد . بنابراین توصیه می شود که پرداخت و کالا را بیمه کنید ، به خصوص اگر قرارداد شامل حجم و ارزش بیشتری باشد .

۳- رویه های گمرکی را در محاسبه هزینه و زمان خود لحاظ کنید:

واردکنندگان ، نمایندگان یا کارگزاران گمرک مسئولیت انتقال زعفران ، ادویه ها و گیاهان دارویی را از طریق گمرکات اروپا بر عهده دارند . اگرچه شما به عنوان صادرکننده معمولاً مستقیماً در این فرآیند شرکت ندارید ، اما ارتباط با حمل‌کننده و واردکننده و ارائه کلیه مدارک لازم و پشتیبانی بیشتر بسیار مهم است .

ترخیص کالا از گمرک ، تنها در صورتی بر عهده صادرکننده خواهد بود که صادرکنندگان از  Delivery Duty Paidیا  (DDP) استفاده کنند . به طور کلی استفاده از DDP توصیه نمی شود زیرا ترخیص کالا از گمرک برای شرکت های غیر اروپایی بسیار پیچیده است .

به طور کلی ، رویه های گمرکی این سه مرحله را دنبال می کنند :

  • هشدار اولیه گمرکی :

زعفران ، ادویه ها و گیاهانی که وارد اتحادیه اروپا می شوند باید از قبل هشدار داده شوند . این پیش هشدار یک هشدار الکترونیکی ارسال شده است که معمولاً توسط حامل یا حمل کننده باری که کالا را حمل می کند ، معمولاً بین ۲ تا ۲۴ ساعت قبل از رسیدن کالا ارسال می شود .

  • بازرسی و کنترل :

این مرحله شامل بررسی اسناد و معاینه فیزیکی کالاهاست و اغلب با همکاری مقامات ملی است .

  • تصمیم گیری گمرک در مورد اقدامات بعدی :

پذیرش کالا برای تجارت آزاد در داخل اتحادیه اروپا ، اجازه حرکت به منطقه آزاد ، اجازه صادرات مجدد به خارج از اتحادیه اروپا ، نابود کردن کالا یا امتناع از کالا از جمله اقداماتی هستند که گمرک در مورد آن ها تصمیم گیری خواهد کرد .

هنگامی که زعفران ، ادویه ها و گیاهان به اتحادیه اروپا می رسند ، توسط مقامات گمرکی بازرسی و کنترل می شوند . جدای از بررسی اسناد صادراتی ، بررسی می تواند شامل نمونه برداری برای تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه گمرک باشد .در صورت عدم رعایت قوانین ایمنی مواد غذایی اتحادیه اروپا ، محصول را می توان رد کرد و در برخی موارد ممکن است مقامات گمرکی از بین بردن فیزیکی کالا را درخواست کنند .

۴- بهترین گزینه های حمل و نقل و تدارکات را انتخاب کنید:

برای صادرات زعفران و سایر ادویه ها و گیاهان به اروپا ، حمل و نقل از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است ، زیرا محصولات را در شرایط مناسب نگه می دارد (مثلاً رطوبت کم) و بر روی اهدافی که دارید تأثیر گذار است (مثلاً تحویل دیر هنگام می تواند منجر به از دست دادن مشتری شود) و بر قیمت تأثیر می گذارد . بنابراین بهتر است برای صادرات زعفران به اروپا حتما بهترین گزینه را برای حمل و نقل انتخاب کنید .

۵- از بسته بندی ایمن و مقرون به صرفه اطمینان حاصل کنید:

بسته بندی صادراتی بهینه یک جنبه اساسی در صادرات زعفران و سایر ادویه ها به اروپا است . به طور کلی بسته بندی مورد استفاده برای زعفران و ادویه ها و گیاهان باید :

  • از ویژگی های ارگانولپتیک و کیفیت محصول محافظت کند
  • از محصول در برابر آلودگی های باکتریولوژیکی و سایر آلودگی ها محافظت کند
  • از محصول در برابر رطوبت محافظت کند
  • هیچ گونه بو ، طعم ، رنگ یا سایر خصوصیات خارجی را به محصول منتقل نکند

۶- قراردادهای مفصل ببندید:

توافقاتی که به خوبی در قراردادها تعریف شده باشند از کسب و کار شما محافظت می کند و به خریداران شما احساس اطمینان و حرفه ای بودن می دهد .

بهتر است در قراردادهایی که برای صادرات زعفران به اروپا تنظیم می شود حتما این موارد را بگنجانید :

  • نام و نشانی طرفین
  • مشخصات محصول (با رعایت استانداردهای پذیرفته شده بین المللی)
  • کمیت و مقدار محصول (واحدهای اندازه گیری هم در شکل و هم در کلمات)
  • واحد پول را مشخص کنید و قیمت هر واحد و ارزش کل محصول را بیان کنید
  • نوع پرداخت مانند پیش پرداخت یا مهلت پرداخت را مشخص کنید
  • شرایط تحویل را بر اساس یکی از Incoterms 2021 بیان کنید
  • مسئولیت همه مالیات ها ، عوارض و هزینه ها را روشن کنید
  • محل ارسال و تحویل را مشخص کنید
  • به تمام الزامات بسته بندی ، برچسب گذاری و علامت گذاری در قرارداد توجه کنید
  • بیمه برای محافظت از کالا در برابر گم شدن، آسیب یا تخریب در حین حمل و نقل. نوع ریسک تحت پوشش و میزان پوشش را مشخص کنید
  • الزامات اسنادی مانند برات ، فاکتور تجاری و سایر فاکتورها ، بارنامه یا قبض راه هوایی ، بیمه نامه و اعتبار اسنادی را تهیه کنید
  • فورس ماژور یا عذر برای عدم اجرای قرارداد : شامل مقرراتی در قرارداد که شرایطی را تعریف می کند که شرکا را از مسئولیت خود در قبال عدم اجرای قرارداد سلب می کند
  • قانون حاکم : از آنجایی که تجارت با شرکای خارجی بیشتر شامل دو قانون است، می توان یکی از آنها را به عنوان قانون حاکم انتخاب کرد
  • امضای طرفین

 

بیشتر بخوانید: فریت بار به اروپا 

 

 

 لطفا صادرات زعفران به اروپا را قانونی انجام دهید!

اگر قصد صادرات زعفران به اروپا را دارید بهتر است این کار را از مسیر قانونی انجام دهید و با شرکت های حمل و نقل بین المللی همکاری داشته باشید.استفاده از خدمات کارگو برای ارسال کالاهای تجاری به سایر کشورهای دنیا بسیار مناسب بوده و همکاری با این شرکت ها ، مثل شرکت چهان کالا کارگو به شما این اطمینان را میدهد تا هم بار و محموله شما کاملا سالم و مطمئن به کشور مقصد می رسد و هم تمام مراحل صادرات زعفران به اورپا مطابق با قوانین و استانداردهای اتحادیه اروپا انجام خواهد و تمام مراحل تشریفات گمرکی و مراحل ترخیص کالا در اروپا نیز مطابق با قوانین و مقررات این کشور انجام خواهد شد .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تعرفه صادرات زعفران به اروپا می توانید با شماره تلفن های شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید :

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴ 

۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸

۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

 

ویژگی های شرکت جهان کالا کارگو در زمینه حمل بار بین المللی:

  • حمل و نقل و فریت بار در جهان کالا با بهترین بسته بندی برای جلو گیری از صدمات احتمالی انجام می شود
  • جهان کالا کارگو در جهت مشتری مداری تا حد ممکن از هزینه های اضافی که بر دوش مشتری بوده کاسته است و هزینه ارسال بار منصفانه ای را اخذ مینماید
  • امکان پیگیری آنلاین وضعیت بار و محموله بعد از ارسال بار به خارج از کشور
  • جهان کالا کارگو طرف قرارداد با بیمه های مربوط به باربری میباشد از همین رو میتوانید با آرامش خاطر بار خود را به این شرکت بسپارید
  • حمل و نقل و فریت اثاثیه منزل و شخصی و مبلمان و لوازم منزل از طریق دریائی توسط کانتینر و کشتی از مرز خروجی بندرعباس به کلیه بنادر اروپایی ، آسیایی ، آفریقا ، استرالیا ، آمریکا و کانادا
  • حمل و نقل و فریت بار و لوازم منزل و شخصی و مبلمان و اثاثیه منزل از طریق هوایی (توسط خطوط هوایی داخلی وخارجی) به صورت خرده بار و چارتر از فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی به کلیه فرودگاه های کشورهای اروپایی ، آسیایی ، آمریکا و کانادا
  • مشاوره و انجام کلیه تشریفات گمرکی در مبداء و مقصد و اخذ مجوزهای لازم برای حمل بار به خارج از کشور
  • انجام کلیه امور بسته بندی در محل ، تخلیه و بار گیری و سایر خدمات جانبی مورد نیاز مشتری
  • تعیین شرایط حمل و نقل و فریت بار بصورت هوایی و دریایی اعلام نرخ کتبی خدمات

 

خلاصه مطلب

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران در دنیاست و بخش عمده ای از این محصول نیز به سایر کشورها دنیا از جمله اروپا صادر می شود . برای اینکه صادرات زعفران به اروپا با روش قانونی انجام گیرد لازم است با قوانین و مقررات موجود برای این منظور آشنا باشید و تمام مراحل صادرات و واردات زعفران به اروپا را با همکاری شرکت ها حمل و نقل بین المللی مثل شرکت جهان کالا کارگو انجام دهید .

 

اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =