میزان بار در پروازهای داخلی و خارجی

میزان بار در پروازهای داخلی و خارجی

چمدان خود را بسته‌اید و به سمت فرودگاه حرکت می‌کنید و وقتی که چمدان یا کیف خود را تحویل می‌ دهید، متوجه می‌ شوید که وزن بار شما پیش از حد مجاز است و اینجا است که با خود می‌گویید ای کاش قوانین بار مجاز هواپیما را مطالعه می‌کردم. هیچ جای نگرانی نیست زیرا همچنان می ‌توان از این مشکل جلوگیری کرد. برای این که بیشتر با قوانین میزان بار در پروازهای داخلی و خارجی آشنا شوید به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که در ادامه‌ این مقاله با ما همراه باشید.

میزان بار مجاز در هواپیما به ازای هر نفر

در تمام کلاس‌های اکونومی به جز کلاس نرخ‌ Y هر مسافر اجازه دارد ۲۰ کیلوگرم چمدان و بار همراه خود داشته باشد ( کلاس نرخ Y یکی از کلاس‌ هایی پروازی است و در این کلاس پروازی مقدار بار مجاز برای هر مسافر ۲۵ کیلوگرم می باشد). همچنین میزان بار مجاز در پروازهای فرست کلاس و تجاری برای هر نفر ۳۰ کیلوگرم است. همچنین میزان باری که می ‌توان در کابین گذاشت ۷ کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

مقدار بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی به چه صورت است؟

مقدار بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی به مسیر هوایی، نوع شرکت و کلاس پروازی بستگی دارد. وزن بار مجاز در هواپیماها از ۲۳ تا ۵۰ کیلوگرم می ‌باشد. اگر پرواز خارجی با بلیط کلاس اکونومی دارید میزان بار ۳۰ کیلوگرم تعریف شده است. پرواز خارجی با بلیط کلاس بیزینس حد مجاز بار، ۴۰ کیلو گرم است و مقدار بار مجاز با بلیط فرست کلاس ۵۰ کیلوگرم می‌ باشد.

چرا وزن بار نباید بیش از ۳۰ کیلوگرم باشد؟

بر اساس قوانین بین‌المللی میزان بار مجاز در هواپیما برای هر مسافر حداکثر ۳۰ کیلوگرم می‌ باشد و علت آن، این است که وزن بار پیش از ۳۰ کیلوگرم برای سلامتی کارکنان هواپیما خطرناک است. همچنین چمدان یا کیف شما بزرگواران باید در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی متر باشد.

نرخ اضافه بار چقدر است؟

اگر باری که با خود به سفر می ‌برید پیش از حد مجاز باشد قوانینی را به همراه دارد. اگر وزن بار شما بیش از حد باشد باید مبلغی را به عنوان اضافه بار پرداخت کنید. نرخ اضافه بار به عواملی چون مبدأ، مقصد و نوع کلاس بستگی دارد. این هزینه را می‌ توانید در هنگام خرید بلیت پرداخت کنید یا در هنگام پذیرش بار پرداخت نمایید. همچنین به شما توصیه می ‌شود که هنگام خرید بلیت، هزینه اضافه بار را پرداخت کنید زیرا هزینه کمتری را برای شما به همراه دارد.

برای ورود به کابین هواپیما چه وسایلی مجاز می‌ باشد؟

یکی از موضوعات مهم در سفر با هواپیما این است که بدانیم چه وسایلی را می ‌توان به هواپیما برد و به همراه داشتن چه وسایلی در هواپیما ممنوع است. بارهایی که می ‌توان به هواپیما برد عبارت از: مدارک ضروری مانند پاسپورت، کیف پول،‌ کارت بانکی و …، داروهای مورد نیاز مسافر با مجوز پزشکی، عینک ‌های آفتابی و طبی مورد نیاز، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل الکترونیکی مانند موبایل، لب تاپ و غذای کودک و وسایل بهداشتی (اینها وسایلی هستند که ورود آن‌ها به هواپیما مجاز است).

سفر با هواپیما ماسفربری
بار در کابین در سفر با هواپیما

لوازم ممنوع در سفرهایی هوایی

وسایلی که نوک تیز یا دارای لبه تیز هستند مانند قیچی، چاقو، ناخن گیر و … ممنوع می‌ باشند. همچنین مایعاتی مانند آب معدنی، ژل مو، کرم‌ ها و انواع نوشیدنی‌ ها نیز ممنوع هستند. اگر عطر خود را از فروشگاه فرودگاه تهیه کرده باشید مشکلی برای ورود به کابین هواپیما ندارد.

اگر بار در هواپیما گم شود چه قانونی وجود دارد؟

اگر بار مسافر در هواپیما گم شود خوشبختانه مسئولیت آن بر عهده شرکت هواپیمایی می‌ باشد. در این موارد می ‌توانید به بیمه‌ های مسافرتی گوناگونی مراجعه کنید و خسارت خود را دریافت و از جزئیات آن با خبر شوید.

میزان بار مجاز در سفر به کشورهای قاره آمریکا؟

در سفر به کشورهای قاره آمریکا با بلیط اکونومی امکان حمل دو چمدان ۲۳ کیلوگرمی یعنی ۴۶ کیلوگرم وجود دارد و در پرواز با بلیط فرست کلاس و بیزینس امکان حمل دو چندان ۳۲ کیلوگرمی یعنی ۶۴ کیلوگرمی است.

مقدار بار مجاز برای افراد معلول و ناتوان؟

مسافران معلول و ناتوان علاوه بر مقدار بار مجاز می ‌توانند یک صندلی چرخدار با هر وسیله‌ ای که برای حرکت به آن نیاز دارند را تا وزن ۲۰ کیلوگرم همراه خود داشته باشند.

بار مجاز برای کودکان

بار مجاز برای کودکان زیر ۲ سال ۱۰ کیلوگرم به همراه یک کالسکه‌ تاشو و برای کودکان بالای ۲ سال میزان بار ۳۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

محل قرارگیری بار در کابین هواپیما

بارهای مجازی که با خود به کابین هواپیما می ‌برید، باید آن را زیر صندلی فرد مقابل یا در قفسه‌ بالای خود قرار دهید. به شما توصیه می‌ کنیم که بار خود را هرگز در راهرو یا خروجی ‌هایی اضطراری قرار ندهید.

محل قرارگیری بار در هواپیما
بار در هواپیما
سخن پایانی

میزان بار در پروازهای داخلی و خارجی یکی از مسائل مهم است که اگر به آن توجه نشود باید هزینه ‌ای را پرداخت کنید. میزان بار مجاز برای هر فرد بستگی به کلاس هواپیما دارد. میزان بار در افراد معلول و کودکان با افراد عادی متفاوت است. اگر بار شما در هواپیما گم شد که این اتفاق خیلی کم پیش می‌آید هیچ جای نگرانی نیست زیرا این مسئولیت بر عهده شرکت هواپیمایی می ‌باشد. در این مقاله سعی کردیم که شما را با قوانین بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی بیشتر آشنا کنیم، امیدوارم از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشید.

سوالات متداول میزان بار در پروازهای داخلی و خارجی

  1. میزان بار مجاز در پروازهای داخلی چه مقدار است؟
    در پروازهای داخلی کلاس ‌های اکونومی و بیزینس مقدار بار ۲۰ و ۳۰ کیلوگرم اعلام شده است.
  2. مقدار بار در پروازهای خارجی به چه صورت است؟
    میزان بار کلاس‌ های اکونومی و بیزینس به ترتیب ۲۳ و ۳۲ کیلو گرم است.
  3. اگر بار مسافر اضافه تر از وزن تعیین شده باشد باید جریمه پرداخت کند؟
    اگر بار شما اضافه باشد باید هزینه‌ ای را به عنوان جریمه پرداخت کنید که این مقدار یک درصد از قیمت بلیط است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 14 =

تماس سریع