حمل هوایی کالا از چین به ایران

حمل کالای هوایی از چین به ایران

حمل کالا هوایی از چین به ایران: چین به عنوان یکی از مراکز تجارت جهانی از گذشته تا به امروز با کشورمان ایران در حال مبادلات تجاری است. البته با توجه به اینکه کشورمان ایران در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته است با کشور چین همیشه در حال مبادلات تجاری است. در واقع می توان بیان کرد که کشور چین یکی از بزرگ ترین شرکای تجاری اقتصاد ایران به حساب می آید. با این حال سالهاست که ایران از کشور چین انواع کالاها را وارد می کند. در بین روش های واردات کالا از چین می توان خطوط هوایی را یکی از اصلی ترین روش های حمل کالا از این کشور به ایران دانست. اکثر تجار ایرانی و همچنین واردکنندگان برای حمل کالا از چین به ایران روش ترانزیت هوایی را برای وارد کردن کالا برمی گزینند. با توجه به پروازهای متعددی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بین این دو کشور وجود دارد می توان بیان کرد که حمل کالا هوایی از چین به ایران یکی از امن ترین و مطمئن ترین روش حمل کالا از چین به ایران است. اگر شما قصد مهاجرت به آمریکا را دارید می توانید مقاله راهنمای مهاجرت به آمریکا را بخوانید.

دلایل اهمیت حمل کالا هوایی از چین به ایران

اما چرا حمل کالا از چین به ایران بیشتر به صورت هوایی انجام می شود؟ به طور حتم این روش حمل کالا دارای مزیت هایی همچون ایمنی بالاتر، سرعت بالا در روند ترانزیت و حمل، انتقال کالا بدون نگرانی از تحریم، ترخیص سریعتر در گمرک فرودگاه امام خمینی و همچنین عدم نیاز به ترانزیت داخلی بار در ایران است. با توجه به این امر بهترین روش حمل کالا هوایی از چین به ایران اهمیت زیادی دارد.

دلایل اهمیت حمل کالا هوایی از چین به ایران

چطور می توان هزینه حمل کالا هوایی از چین به ایران را کاهش داد؟

با بکارگیری برخی از روش های کارآمد می توان هزینه های مربوط به حمل کالای هوایی از کشور چین به ایران را کاهش داد و دیگر نگران هزینه های حمل کالا از این کشور نباشید.

  • کاهش دادن سایز بسته بندی بار
    با توجه به این که ابعاد بسته بندی اثر مستقیمی بر روی وزن حجمی و در نهایت هزینه ارسالی آن دارد بنابراین به تجار و واردکنندگان ایرانی بسیار توصیه می شود که از فروشنده کالا در چین بخواهند که تا حدی که امکان دارد اندازه سفارشات را کاهش دهند.
  • ارسال نکردن کالاهای خطر ناک
    برخی از کالاها همچون کالاهای برند، باتری و کالاهایی به صورت پودر و مایع از نظر ایرلاین ها کالاهای خطرناکی محسوب می شوند بنابراین بهتر است کالاهای نرمال را خریداری کنید تا به راحتی به صورت هوایی برایتان ارسال شود.
  • خرید کردن کالا از فروشندگان چینی به صورت فوب
    در خرید کردن کالا از فروشندگان چینی به صورت فوب هزینه هایی همچون هزینه های محلی فرودگاهی در چین و هزینه پیکاپ و تجمیع کالا از فروشنده در چین وجود دارد که پرداخت این هزینه ها به صورت فوب برعهده فروشنده است. شما می توانید خدمات بسته‌بندی حمل و نقل بین المللی با بهترین کیفیت و قیمت را با خیال راحت به شرکت جهان کالا کارگو بسپارید.

مراحل حمل هوایی از چین به ایران

حمل هوایی از چین به ایران دارای مراحل متعددی است که عبارت اند از:

  • پرداخت و نهایی کردن هزینه حمل
  • ارسال و تحویل دادن کالاهای سفارشی شما توسط فروشنده به انبار در چین
  • یکپارچه کردن بارهای کلیه مشتریان در انبار چین
  • بارگیری کردن کالاهای مشتریان در یکی از فرودگاه های کشور چین
  • خروج کالا از چین و رسیدن به فرودگاه امام خمینی
  • تخلیه کردن کالا از هواپیما و تحویل کالاهای وارداتی به انبار گمرک
  • تسویه کردن هزینه های حمل
  • تحویل دادن مدارک بار به مشتریان و صاحبین کالا در ایران

چه کالاهایی را می توان به روش هوایی از چین به ایران وارد کرد؟

در حمل کالا هوایی از چین به ایران با توجه به یک سری از محدودیت ها امکان حمل هر کالایی وجود ندارد. بنابراین حجم و مقدار کالا از جمله مواردی است که موجب محدودیت در حمل برخی از کالاها از این کشور می شود. با توجه به اینکه هواپیماها به هر نوع مواد انفجاری بسیار حساس است بنابراین حمل کالاهایی که باطری خور هستند ممنوع می باشد. کالاهایی همچون تلفن های همراه و دیگر لوازم الکترونیکی که باطری می خوردند را نمی توان از طریق هوایی به ایران وارد کرد. اما چه کالاهایی را می توان از طریق هوایی به ایران منتقل کرد؟

  • وسایل کشاورزی
    وارد کردن کالاهای کشاورزی همچون انواع ابزارآلات و اتصالات مانند ابزارهای کوچکی همچون بیل را می توان از طریق هوایی از چین وارد کرد.
  • لوازم ورزشی مانند لباس های ورزشی، دستکش، توپ ورزشی، ساق بند، کیسه های بوکس و انواع کیف ها حجم و وزن کمتری دارند به همین خاطر می توان آن ها را از طریق حمل هوایی به کشور وارد کرد.
  • لوازم دیگری همچون انواع پارچه ها، لوازم خودرو، لوازم موسیقی، لوازم خیاطی، لوازم کامپیوتر، انواع شیرآلات و اتصالات لوله کشی و همچون پیچ و مهره و کاغذ را می توان به صورت حمل کالا هوایی از چین به ایران وارد کرد.

هزینه حمل کالا هوایی از چین به ایران به چه عواملی بستگی دارد؟

ارسال کالا از چین به ایران به صورت هوایی تحت تاثیر برخی از عوامل به شرح زیر است:

  • نوع و کلاس خطر محموله ارسالی
    همان طور که بیان کردیم برخی از کالاها در لیست کالاهای خطرناک هستند که ارسال کردن آن به شکل هوایی ممنوع است که البته هزینه ارسال کردن آن بیشتر از سایر کالاها خواهد بود.
  • وزن کالا
    وزن کالا نیز از جمله عوامل موثر بر هزینه ارسال آن از چین به ایران است.
  • وزن حجمی کالا
    اگرچه برخی از کالاها وزن زیادی ندارند اما ممکن است حجم زیادی اشغال کنند که این امر نیز به نوبه خود تاثیر زیادی بر هزینه ارسالی کالا از چین به ایران را دارد.

قیمت های متفاوت ارسال بار از شهرهای مختلف چین

کشور پهناور چین وسعت بالایی دارد بنابراین هزینه ارسالی کالا از چین نیز به ایران متفاوت است. البته برخی از شهرهای چین دارای بنادری هستند که از طرفی قیمت مناسب تری را برای ارسال کالا به ایران ارائه می کنند. از طرفی برخی از شهرهای این کشور نیز دارای فرودگاه بین الملی هستند که حمل بار هوایی را با قیمت مناسب تری ارائه می دهند.

قیمت های متفاوت ارسال بار از شهرهای مختلف چین

سخن پایانی

در حمل کالا از چین به ایران روش های مختلفی وجود دارد که البته حمل کالا هوایی از چین به ایران به عنوان یکی از بهترین و اصلی ترین روش واردات کالا از کشور چین به ایران است. البته عوامل زیادی هستند که بر هزینه ارسالی کالا از این کشور به ایران تاثیر می گذارند. البته در زمان وارد کردن کالا از چین به ایران وزن کالا با دو روش مجزا به صورت وزن ناخالص و حجمی محاسبه می‌شود. در این بین هزینه فرستنده بر اساس بالاترین ارزش بین آن‌ها در نظر گرفته و محاسبه می شود. این روش حمل کالا دارای مزیت های همچون ایمنی بالاتر، سرعت بالا در روند ترانزیت و حمل، انتقال کالا بدون نگرانی از تحریم، ترخیص سریع تر در گمرک فرودگاه امام خمینی و همچنین عدم نیاز به ترانزیت داخلی بار در ایران است. با توجه به این امر بهترین روش حمل کالا هوایی از چین به ایران اهمیت زیادی دارد.
بنابراین اگر تمایل به وارد کردن کالا از چین هستید می‌توانید یک شرکت حمل و نقل کالا کم هزینه را پیدا کنید که کالا را با موفقیت و به آسانی به دست شما برساند.

سوالات متداول حمل کالا هوایی از چین به ایران

۱-چه مدارکی برای صادرات کالا از چین نیاز است؟
مجوز گمرکی صادرات، پکینگ لیست و گواهی بهداشت در صورت نیاز
۲- حداکثر وزن بسته بندی بار برای حمل از چین باید چقدر باشد؟
وزن بار بسته بندی برای حمل کردن از چین به ایران نباید بیشتر از ۲۰ تن باشد با عدم بارگیری مواجه خواهد شد.
۳- حمل کالا از چین به ایران به چه صورت هایی انجام می شود؟
حمل کالا از چین به صورت بار FCL یا LCL
حمل هوایی
حمل و نقل دریایی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 12 =