صادرات زعفران به کانادا با ما تجربه کنید:

صادرات زعفران به کانادا جهان کالا کارگو

اگر قصد صادرات زعفران به کانادا یا سایر کشورهای دنیا را دارید لازم است ابتدا با شرایط و قوانینی که برای صادرات به کانادا و شرایط واردات زعفران به کانادا وجود دارد آشنا شوید . با ما در این بخش همراه بمانید و اطلاعات خوبی در رابطه با صادرات و واردات زعفران به کانادا کسب کنید .

زعفران (saffron) یکی از گیاهان خوش رنگ و بویی است که به عنوان ادویه و طعم و رنگ دهنده در تهیه غذا ، دسر و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد و سالهاست که در سراسر دنیا به عنوان گران ‌بهاترین ادویه بر حسب وزن ، شناخته شده و معروف است .

جالب است بدانید ریشه تاریخی زعفران به ایران برمیگردد و امروزه بیش از ۹۰ درصد از رعفران جهان در ایران ( خراسان رضوی و جنوبی و شمالی) تولید می شود و همین موضوع باعث شده تا ایران به بزرگترین صادر کننده زعفران به کشورهای دیگر تبدیل شود .

بعد از ایران، کشورهایی همچون اسپانیا، افغانستان، هند و یونان به عنوان بزرگترین صادرکنندگان زعفران در جهان شناخته شده هستند .

فریت بار به کانادا

شرایط صادرات زعفران به کانادا چیست؟

کشور کانادا به دلیل شرایط اقلیمی خاصی که دارد یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد غذایی و ادویه جات است و به همین دلیل صادرات زعفران به کانادا بسیار رایج است .

شرایط صادرات شامل موارد زیر است

  •  شماره کسب و کار واردات / صادرات خود را از آژانس درآمد کانادا دریافت کنید .
  • نوع کالاهایی را که می خواهید به کانادا وارد کنید را مشخص کنید .
  • تعیین کنید که آیا از خدمات کارگزار گمرک استفاده می کنید یا خیر .
  • کشور مبدا را برای کالاهایی که وارد می کنید تعیین کنید .
  • بررسی کنید که آیا کالاها توسط آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) یا هر اداره یا آژانس دولتی دیگر کنترل ، تنظیم یا ممنوع هستند یا خیر .
  • اطمینان حاصل کنید که کالاها در صورت لزوم علامت گذاری شده و برچسب گذاری شده باشند .
  • شماره طبقه بندی تعرفه گمرکی ۱۰ رقمی و نرخ عوارض قابل اعمال برای هر یک از اقلامی که با استفاده از تعرفه گمرک کانادا وارد می کنید را تعیین کنید .
  • تعیین کنید که آیا کالاها مشمول عوارض یا مالیات دیگری از جمله مالیات بر خدمات و خدمات (GST) می شوند.
  •  فاکتورها ، گواهی های مبدا و سایر اسناد مورد نیاز را دریافت کنید .
  • ارزش کالاهایی را که وارد می کنید تعیین کنید .
  • روش حمل و نقل را انتخاب کرده و در مورد نیازهای فرامرزی با شرکت حمل و نقل ارتباط برقرار کنید .
  •  منتظر اطلاع باشید که محموله شما رسیده است.

برای درک ساده تر موارد بالا می توانید توضیحات زیر را نیز در نظر داشته باشید :

برای صادرات زعفران به کانادا باید کد کسب و کار  (BN Code) برای محصول خود دریافت کنید . این کد در اختیار شرکا قرار میگیرد تا به عنوان یک پارامتر مشخص شده در طول معامله و واردات و صادرات استفاده نمایند . با استفاده از این کد می توانید یک حساب کاربری در آژانس عمکلرد کاندا ( CRA) برای صادرات زعفران به کانادا ایجاد کنید .

در مرحله بعدی باید اطلاعات دقیقی در رابطه با محصولاتی که قرار است به کانادا وارد شود را ارائه دهید . در صورت امکان بهتر است نمونه محصول نیز به اداره گمرک کانادا تحویل داده شود . با استفاده از این اطلاعات تعرفه و عوارض گمرکی برای محصول صادراتی شما تعیین خواهد شد .

علاوه بر این باید کشور مبدا خود برای صادرات به زعفران را نیز مشخص کنید و همچنین دقت داشته باشید که کشور مبدا شما در لیست کشورهایی که مجاز به صادرات کالا به کانادا هستند ، وجود داشته باشد .

صادرات زعفران به کانادا جهان کالا کارگو

بیشتر بخوانید: صادرات زعفران به سوئیس

قیمت زعفران در کانادا چگونه محاسبه می شود؟

قیمت زعفران در ایران با توجه به کیفیت و نوع بسته بندی آن متفاوت است و قیمت زعفران در کانادا نیز با توجه به قیمت روز زعفران در ایران و همچنین نرخ ارز کانادا تعیین می شود و این قیمت در هر دوره از زمان متفاوت و متغیر خواهد بود .

اگر قصد صادرات زعفران به کانادا را دارید بهتر است این کار را از مسیر قانونی انجام دهید و با شرکت های حمل و نقل بین المللی همکاری داشته باشید.

بیشتر بخوانید : صادرات زعفران به اتریش 

 خبردار شوید از واردات زعفران به کانادا :

کانادا (Canada) یکی از کشورهایی است که در قسمت شمالی قاره شمالی قرار گرفته و شامل ۱۰ استان و ۳ قلمرو است . این کشور از شرق تا اقیانوس اطلس، از غرب تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده ‌است و از جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است .

برای صادرات زعفران به کانادا باید ابتدا با مراحل قانونی که برای این موضوع وجود دارد آشنا باشید و طبق این قوانین و شرایط عمل کنید تا با هیچگونه مشکلی در این زمینه مواجه نشوید :

  1. مرحله اول
    در مرحله اول باید با یک تولید کننده زعفران تماس بگیرید و به توافق واردات برسید. این توافق شامل مقدار ، بسته بندی و قیمت زعفران می شود . زعفران گرانترین ادویه در جهان است ، بنابراین مقادیر زیاد آن نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد.
  1. مرحله دوم
    در رابطه با برچسب گذاری زعفران برای واردات و توزیع باید با سازمان غذا و دارو (FDA) تماس بگیرید . این موضوع شامل بررسی مواد تشکیل دهنده ، اطلاعات تغذیه ای و محتویات مربوط به بسته بندی های زعفران است . برای واردات و فروش قانونی زعفران وارداتی خود ، باید از این دستورالعمل ها پیروی کنید.
  1. مرحله سوم
    تولید کننده زعفرانی که قصد دارید محصولات آن را به کانادا وارد کنید را باید در FDA ثبت کنید . زیرا همه تولیدکنندگان خارجی باید قبل از اینکه بتوانند ادویه جات را به ایالات متحده و کانادا صادر کنند ، در این سایت ثبت نام کنند .

هیچ محدودیت یا سهمیه ای در مورد واردات قهوه ، چای و ادویه جاتی در بسته بندی وجود ندارد . این بدان معناست که هیچ محدودیتی در میزان واردات زعفران به ایالات متحده وجود ندارد.

  1. مرحله چهارم

اسناد و مدارک مورد نیاز برای واردات زعفران به کانادا را در سایت cbsa-asfc.gc.ca بررسی کنید . مهمترین سند مورد نیاز ، صورتحساب گمرکی کانادا یا معادل آن برای کلیه محموله های تجاری وارد شده به کانادا است . سایر اسنادی که شرکت های باربری برای ترخیص کالا از گمرک ارائه می دهند نیز ممکن است شامل سند کنترل بار و بارنامه باشد .

برخی از کالاها مانند مواد غذایی یا محصولات مرتبط با سلامتی ممکن است تابع الزامات سایر ادارات دولتی فدرال باشند و ممکن است به مجوز ، گواهینامه یا آزمایش بیشتری نیاز داشته باشند .

 

استفاده از خدمات کارگو برای ارسال کالاهای تجاری به سایر کشورهای دنیا بسیار مناسب بوده و همکاری با این شرکت ها ، مثل شرکت جهان کالا کارگو به شما این اطمینان را میدهد تا هم بار و محموله شما کاملا سالم و مطمئن به کشور مقصد می رسد و هم تشریفات گمرکی و مراحل ترخیص کالا در کانادا نیز مطابق با قوانین و مقررات این کشور انجام خواهد شد .

 

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴ 

۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸

۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

خلاصه مطلب

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران در دنیاست و بخش عمده ای از این محصول نیز به سایر کشورها دنیا از جمله کانادا صادر می شود . برای اینکه صادرات زعفران به کانادا با روش قانونی انجام گیرد لازم است با قوانین و مقررات موجود برای این منظور آشنا باشید و تمام مراحل صادرات و واردات زعفران به کانادا را با همکاری شرکت ها حمل و نقل بین المللی مثل شرکت جهان کالا کارگو انجام دهید .

اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!

2 دیدگاه در “صادرات زعفران به کانادا با ما تجربه کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + شش =