فریت بار برای چه افرادی مقرون به صرفه است؟

فریت بار برای چه افرادی مقرون به صرفه است

باما دراین مقاله همراه باشید تا به سوال فریت بار برای چه افرادی مقرون به صرفه است؟ پاسخ دهیم. فریت بار برای ارسال مواردی مانند لوازم شخصی، اثاث منزل و نمونه کالاها به کار می‌ رود. پس از تعیین وزن و حجم محموله، کارشناسان جهان کالا کارگو، هزینه دریافتی از درب منزل یا محل صاحب کالا تا فرودگاه مقصد را محاسبه و اعلام می‌کنند. از این سرویس می‌ توان بدون حضور و اتلاف وقت در فرودگاه مبدا، تمامی مراحل را با خیال راحت سپری کرد و بار را در فرودگاه مقصد تحویل گرفت.
برای ارسال اضافه بار مسافر، این سرویس جایگزین مناسبی است و همچنین دانشجویان یا افرادی که به هر دلیلی قصد مهاجرت دارند می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. ارسال محموله در این روش بدون محدودیت وزنی انجام می‌شود و وزن کالای ارسالی می ‌تواند از چند کیلو تا چندین تن باشد.

فریت بار برای چه افرادی مقرون به صرفه است؟

آیا می ‌دانید فریت بار مسافری چه کسانی را ترغیب به استفاده می‌کند؟ موضوع بسیار اساسی است که بدانیم آیا حمل بار به صورت فریت بار مسافری اقتصادی است یا بهتر است بار را به همراه خود در پرواز ببریم.
بسیاری از هواپیمایی‌ ها به مسافران اجازه حمل بار همراه تا حدود ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم را می‌ دهند و اگر بار شما بیشتر از این مقدار باشد، باید هزینه‌ای بین ۱۰ تا ۱۵ دلار برای هر کیلو یا مبلغی حدود ۱۰۰ دلار برای هر بسته بپردازید تا بتوانید بار خود را به خارج از کشور ارسال کنید. بنابراین، بهتر است قبل از پرداخت هزینه فریت بار به خارج از کشور، برای حمل بار خود برنامه ‌ریزی و تفکر کنید. این به این معناست که برای حمل کالاهای شخصی و ضروری، از چمدان استفاده کنیم و برای ارسال بارهای اضافی از خدمات فریت بار مسافری بهره ببریم.

آشنایی با فریت بار مسافری

یکی از مسائل معمول برای مسافران در سفرهای هوایی، به ویژه برای کسانی که قصد مهاجرت دارند یا برای مدت طولانی در یک کشور می‌ مانند، اضافه وزن بار است. در این حالت، فریت بار به مسافران کمک می‌کند تا اضافه وزن بار خود را از طریق گمرک فرودگاه با صدور بارنامه هوایی به مقصد مورد نظر خود ارسال کنند. این روش، از لحاظ هزینه ‌ای مقرون به صرفه ‌تر از حمل اضافه وزن بار مسافر به مقصد است و به همین دلیل اغلب توسط مسافران انتخاب می ‌شود. شرکت‌ های حمل و نقل هوایی خدمات مربوط به فریت بار را ارائه می ‌دهند و این روش تنها برای ارسال هوایی کالاها به کار می ‌رود.
بار مسافری یک نوع خدمات حمل و نقل هوایی است که در آن بارها از گمرک فرودگاه مبدأ جمع آوری شده و با صدور بارنامه هوایی به کشور مقصد ارسال می ‌شود و همچنین هزینه‌ های کمتری نسبت به اضافه بار همراه مسافر دریافت خواهد شد.

قوانین خروج کالای همراه مسافر

محدودیت های فریت بار

ارسال فریت بار مسافری تنها برای لوازمی ممکن است که به عنوان لوازم شخصی مسافر تلقی شود. به عبارت دیگر، از این روش برای انجام تجارت استفاده نمی ‌شود، با این حال هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را در این زمینه دارد. به عنوان مثال، فریت بار مسافری در ترکیه با فریت بار مسافری در فرانسه تفاوت ‌های قابل توجهی دارد.
برای ارسال کالاهای شخصی خود از طریق فریت بار، باید به قوانین مربوطه در هر دو کشور، یعنی کشور مبدأ و کشور مقصد، توجه کنید تا مشکلی در ارسال و دریافت بار به وجود نیاید. به عنوان مثال، اگر کالای شما در لیست کالاهای ممنوعه در کشور مقصد قرار داشته باشد، امکان دریافت آن وجود ندارد. بنابراین، قبل از استفاده از این روش، حتماً اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید.

ارسال بار مسافر به خارج از کشور چگونه انجام می ‌شود؟

فریت بار برای چه افرادی مقرون به صرفه است؟ و ارسال بار مسافر از خارج کشور به چه صورت انجام می ‌شود؟ قبل از ارسال بار از طریق خدمات فریت بار مسافری به خارج از کشور، ابتدا باید یک نسخه از بلیط و پاسپورت خود را تهیه کنید. سپس همراه با یک لیست دقیق از محتویات بار (که به آن پکینگ لیست نیز گفته می ‌شود) به فرودگاه امام خمینی مراجعه کنید. در تهیه پکینگ لیست، نیازی به استفاده از فرمت خاصی نیست، فقط نوشتن لیست اقلامی که قصد دارید ارسال کنید و تعداد بسته آن‌ها کافی است.

حتما به یاد داشته باشید که قبل از ارسال بار به فرودگاه، بسته ‌بندی بار مسافری شما باید مناسب باشد، در غیر این صورت، هندلینگ ایرلاین ممکن است از پذیرش بار شما خودداری کند.
هنگامی که به فرودگاه امام خمینی می‌ رسید و مراحل ارسال بار یا رسیدگی به امور گمرکی برای صادرات هوایی انجام می‌ شود، یک پروانه گمرکی صادر خواهد شد که برای صدور بارنامه به کار می رود. با این پروانه، آژانس صدور بارنامه می ‌تواند بارنامه حمل هوایی را صادر کند، که در آن اطلاعاتی از جمله فرستنده، گیرنده، مبدأ، مقصد و ماهیت کالا نمایش داده می ‌شود. پس از صدور بارنامه و نصب تگ ‌های روی بسته، کالا باید جهت تکمیل فرآیند فریت بار مسافری ایکس ری شود.
بررسی کالاها توسط حفاظت فرودگاه امام خمینی با استفاده از دستگاه‌ های اسکن ایکس ری و کلاب‌ های سگ ‌های مخصوص مواد موجود در صندوق‌ ها انجام می‌ شود و لازم است که فرستنده یا نماینده قانونی از طرف فرستنده حضور داشته باشد.

بعد از انجام عملیات ایکس ری بر روی کالا، فرآیند فریت بار مسافری به خارج از کشور به پایان می ‌رسد و شما با در اختیار داشتن بارنامه خود می ‌توانید کالا را در مقصد دریافت کنید. باید به یاد داشته باشید که تنها فرد مشخص شده در بارنامه مجاز به دریافت کالا در فرودگاه مقصد است، بنابراین در وارد کردن اطلاعات گیرنده در بارنامه حتما دقت کنید. همچنین، برای ارسال کالا، بهتر است از بسته‌بندی مناسب و تأیید شده توسط ایرلاین استفاده کنید تا در زمان تحویل کالا در مقصد، آن را به‌صورت سالم دریافت نمایید.

فریت بار به اروپا به صورت تخصصی سریع و ارزان

سخن پایانی

فریت بار برای چه افرادی مقرون به صرفه است؟ برای افرادی که نیاز به ارسال اسباب و اثاثیه به کشورهای دیگر دارند، استفاده از خدمات فریت بار می ‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. این روش، به آنها امکان می ‌دهد تا کالاهای خود را با هزینه کمتری نسبت به ارسال از طریق بار هوایی عادی، به مقصد مورد نظرشان ارسال کنند. از این راه می ‌توانند به صورت موثرتر و اقتصادی ‌تر کالاهای خود را به مقصد ارسال کرده و از خدمات فریت بار بهره‌مند شوند.

سوالات متداول فریت بار برای چه افرادی مقرون به صرفه است؟

  1. برای چه افرادی استفاده از فریت بار مقرون به صرفه است؟
    استفاده از فریت بار برای افرادی که نیاز به ارسال کالاها به کشورهای دیگر دارند و می ‌خواهند هزینه حمل و نقل را کاهش دهند، مقرون به صرفه است.
  2. چه مواردی می ‌توانند توسط خدمات فریت بار ارسال شوند؟
    اکثر انواع کالاها، از جمله لوازم خانگی، لوازم شخصی، لوازم الکترونیکی، کتاب، لباس و … می‌ توانند توسط خدمات فریت بار ارسال شوند.
  3. چگونه می ‌توان هزینه حمل و نقل با استفاده از فریت بار را کاهش داد؟
    برای کاهش هزینه حمل و نقل با استفاده از فریت بار، می ‌توانید از انتخاب روش حمل و نقل اقتصادی، بسته ‌بندی مناسب، انتخاب مسیرهای حمل و نقل کوتاه ‌تر و مقایسه قیمت ‌ها استفاده کنید.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 3 =