قیمت کارگو چگونه تعیین می شود؟

قیمت کارگو چگونه تعیین می شود

اگر در زمینه واردات و صادرات فعالیت میکنید قطعا واژه کارگو به گوشتان خورده است. در کشورهای مختلف ممکن است تعاریف متفاوتی برای آن ارائه شوند اما به صورت کلی کارگو یک روش حمل بار است که با کمک هواپیماهای غیر مسافربری انجام می شود. در اصل میتوان گفت که در کشور ما این واژه بیشتر به نوع هوایی حمل بار اطلاق می گردد.
یکی از پرسش هایی که عموما در این زمینه وجود دارد این است که قیمت کارگو چگونه تعیین می شود؟ قطعا برای افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند قیمت این فرایند اهمیت زیادی دارد. برای قیمت این پروسه نمیتوان یک عدد ثابت را در نظر گرفت به دلیل اینکه موارد بسیاری روی آن تاثیر می گذارند.

مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت کارگو

در مورد اینکه قیمت کارگو چطور تعیین می شود عوامل بسیاری دخیل هستند. در این بخش از مطلب قصد داریم این عوامل را به شما عزیزان معرفی کنیم.

وزن و ابعاد

شکی نیست که یکی از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه کارگو وزن و ابعاد کالاهای مورد نظر است. واضح است که هر چقدر وزن کالای شما بیشتر باشد به همان نسبت نیز این هزینه ها افزایش پیدا می کنند. در مقابل برای کالاهای با وزن سبک پول کمتری را پرداخت خواهید کرد. ابعاد کالا نیز به همان اندازه وزن بر قیمت ها موثر است. هر اندازه که ابعاد کالای شما بیشتر باشد باید مبلغ برای کارگو پرداخت کنید.

معرفی بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی

فاصله هوایی

عامل مهم دیگر در این زمینه فاصله هوایی است. منظور از فاصله هوایی فاصله میان کشور مبدا و مقصد است. همانطور که میدانید فاصله هوایی با فاصله زمینی تفاوت دارد. به صورت کلی فاصله زمینی از فاصله هوایی بیشتر است. گاهی اوقات بر عکس این قضیه اتفاق می افتد و فاصله زمینی دو کشور کم است اما فاصله هوایی آن ها به دلیل اینکه مسیرهای مستقیم وجود ندارند بیشتر می باشد.

نوع کالا

نوع کالا نیز می تواند بر هزینه کارگو تاثیر داشته باشد. برخی از کالاها بسیار حساس یا شکننده هستند. کالاهایی که منتقل کردن آن ها با حساسیت بیشتری همراه است قیمت های بالاتری نیز ممکن است در جهت انتقال آن ها در نظر گرفته شود. این تفاوت قیمتی عموما توسط شرکت های ارائه دهنده این خدمات مشخص می شود.

شرکت ارائه دهنده خدمات

واضح است که شرکت های مختلف قیمت های یکسانی را برای کارگو تعیین نمی کنند. برخی از ایرلاین ها به دلیل سابقه و کیفیت خدمات خود ممکن است قیمت های بالاتری را در این زمینه ارائه دهند. بهتر است پیش از انجام هر اقدامی بودجه خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن شرکت مناسب را انتخاب نمایید.

قوانین شرکت های مقصد و مبدا

علاوه بر موارد ذکر شده قوانین شرکت های مقصد و مبدا نیز بر تعرفه های کارگو تاثیر می گذارند. هر کشوری برای اجناس خود که با کارگو منتقل می شوند مقدار معینی از مالیات را در نظر می گیرد. این تعرفه ها در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد.

خدمات door to door چیست؟

قیمت های کارگو
محاسبه قیمت کارگو

معرفی بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی

نوع کالا و کلاس خطر آن چه تاثیری در قیمت کارگو دارد؟

نوع کالا و کلاس خطر آن به طور مستقیم روی قیمت کارگو تاثیر می گذارند. برای نگهداری از برخی کالاها نیاز به شرایط ویژه ای است. این موضوع نقش مهمی را در تعیین قیمت ها ایفا میکند. به عنوان مثال برای ماندگاری بعضی از محصولات به شرایط خاصی نیاز است یا برخی از آن ها به مواردی مانند ضربه حساس هستند.
از آن گذشته کلاس خطر کالا نیز از دیگر مولفه های تاثیر گذار بر قیمت محسوب می شود. برخی از کالاها محدودیت هایی برای حمل و نقل دارند و نمیتوان آن ها را به هر شکلی حمل کرد. در ادامه کلاس های خطر کالاهای مختلف را بیان میکنیم.

  • مایعات دارای قابلیت اشتعال
    مایعات قابل اشتعال بسیار خطرناک هستند و این امکان وجود دارد که با یک جرقه کوچک مشتعل شوند.
  • گازهای دارای قابلیت اشتعال
    این گازها دارای کلاس خطر بالایی هستند و شامل گازهای سمی و غیر سمی می شوند.
  • مواد سمی و عفونی
    برخی از مواد سمی بسیار خطرناک هستند و می توانند با یک تماس کوچک نیز حادثه ایجاد کنند. تماس پیدا کردن با مواد عفونی نیز به نوبه خود می تواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد.
  • جامدات با قابلیت اشتعال
    این مواد جامد ممکن است به صورت خود به خود دچار آتش سوزی شوند و خطرات بسیاری را ایجاد نمایند.
  • مواد منفجره
    مواد منفجره موادی هستند که بر اثر یک جرقه مشتعل شده و مشکلات زیادی را به وجود می آورند.
تعرفه کارگو
تعرفه های کارگو چقدر است؟
سخن پایانی

همانطور که در ابتدای متن نیز به این موضوع اشاره کردیم نمیتوان قیمت ثابتی را برای کارگو مشخص کرد. عوامل متعددی در این زمینه تاثیر گذار هستند که در طول متن به طور جامع آن ها را شرح دادیم. کارشناسان مجموعه ما به طور کامل با قوانین کشورهای مختلف و تجارت بین المللی آشنا هستند و می توانند شما عزیزان را در این زمینه راهنمایی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه کافیست از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول قیمت کارگو چگونه تعیین می شود؟

  1. آیا هزینه ترخیص گمرک نیز بر تعرفه های کارگو تاثیر میگذارد؟
    بله، هزینه ترخیص گمرک نیز بر هزینه کارگو تاثیر گذار است. این هزینه ها شامل موارد مختلفی می شوند که از میان آن ها میتوان به مواردی مانند هزینه های بیمه و انبار داری اشاره کرد. این هزینه در کشورهای مختلف یکسان نیست و به عوامل گوناگونی بستگی دارد.
  2. مهم ترین مزیت استفاده از خدمات کارگو شرکت های معتبر چیست؟
    یکی از مهم ترین مزایای استفاده از خدمات شرکت های معتبر در این زمینه این است که اگر در روند تجارت و انتقال دچار مشکل شدید می توانید از راهکارهای پیشنهادی این مجموعه ها استفاده کنید و به بهترین شکل مشکل خود را حل نمایید.
  3. آیا علاوه بر قیمت نکات دیگری را نیز باید در زمان انتخاب شرکت کارگو در نظر بگیریم؟
    بله، قطعا قیمت تنها عاملی نیست که باید در زمان انتخاب شرکت در نظر بگیرید. نکات مهم دیگری نیز وجود دارند که نباید از آن ها غافل شوید. از میان این نکات میتوان مواردی مانند بسته بندی صحیح محصولات، ارسال کالا در کوتاهترین زمان و داشتن اطلاعات کافی در رابطه با امور اداری و حمل و نقل را نام برد.
اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شانزده =