خدمات فریت بار یا اضافه بار مسافری با جهان کالا:

فریت بار یا اضافه بار مسافری ؟

فرقی نمی کند چه قصد مسافرت طولانی مدت به یکی از شهرها یا کشورهای خارجی را داشته باشید و چه بخواهید به یک کشور دیگر مهاجرت کنید ، در هر صورت لازم است مقداری بار و چمدان را با خود به شهر یا کشور مقصد حمل کنید و در طول جمع کردن چمدان ، همیشه این سوال برایتان پیش می آید که آیا وزن بار و چمدانتان بیشتر از وزن مجاز بار در هواپیما شده است و نگرانی هایی از بابت هزینه حمل اضافه بار خواهید داشت !احتمالا در این مواقع این سوال نیز برایتان پیش می آید که فریت بار یا اضافه بار مسافری ؟ کدام روش برایتان مناسب تر است ؟

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با روش فریت بار کسب کنید و از قیمت اضافه بار ایرلاین های مختلف ایرانی و خارجی مطلع شوید و بتوانید بهترین تصمیم را در رابطه با انتخاب فریت بار یا حمل اضافه بار مسافری بگیرید ، حتما در ادامه این بخش با ما همراه بمانید .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه فریت بارو ارسال بار به عمان می توانید با شماره تلفن های شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید :

 

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴ 

۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸

۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

 

اضافه بار چیست ؟

تمام مسافرانی که با هواپیما به شهر یا کشور دیگری مسافرت می کنند ، معمولا محدودیت هایی را در زمینه وزن چمدان و باری که همراه خود و با هواپیما باید حمل کنند ، دارند . این مقدار بار مجاز معمولا با توجه با کلاس بلیط هواپیما و نوع ایرلاینی که برای مسافرت انتخاب کرده اید متفاوت است و بعد از خرید بلیط هواپیما به شما اعلام می شود و معمولا در پشت بلیط هوایپما نیز مقدار بار و چمدانی که مجاز هستید همراه خود داشته باشید ، درج خواهد شد .

زمانی که وزن چمدان و بار شما بیشتر از این حد مجاز باشد یعنی شما دارای اضافه بار هستید و باید مبلغی را به عنوان هزینه حمل اضافه بار بپردازید و این هزینه اضافه بار معمولا بسیار زیاد است .

در چنین مواقعی دو انتخاب پیش روی شما وجود دارد ؛ یا می توانید هزینه حمل اضافه بار را بپردازید و یا از خدمات فریت بار مسافری استفاده کنید .

فریت بار چیست ؟

اصطلاح فریت بار یا فریت (freight) معمولا برای افرادی که قصد مهاجرت یا مسافرت به کشور دیگری دارند ، مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند از این طریق ، تمام وسایل و لوازم مورد نیاز خود را در هر وزن و حجمی که هستند ، به کشور مقصد ارسال کنند . البته لازم است بدانید این نوع ارسال بار برای مقاصد شخصی انجام می گیرد و هیچ ماهیت تجاری ندارد و به نوعی بار خصوصی محسوب شده و از فریت بار برای ارسال آن استفاده می شود که برای بهره مندی از این خدمات باید یک سری اقدامات قانونی انجام دهید و با یکی از شرکت های معتبر که در زمینه حمل و نقل بین المللی فعال هستند ، همکاری داشته باشید .

برای اینکه بتوانید از خدمات فریت بار یا ارسال بار هوایی بهره مند شوید باید چند روز قبل از تاریخ پرواز خود به مقصد مورد نظر خود ، به دایره فریت بار فرودگاه بین المللی مراجعه کنید تا برای ورود بار به محوطه مجوز لازم دریافت کنید . سپس بار و محموله خود را تا دایره ارزیابی و بازرسی گمرک حمل کنید تا مورد بازدید و بررسی قرار بگیرد .

بعد از بازرسی ، پته سبز گمرکی برای شما صادر می شود بعد از این مرحله باید به یکی از شرکت هایی که در زمینه حمل و نقل بین المللی فعالیت دارند (مثل شرکت جهان کالا کارگو) مراجعه کنید تا بارنامه و تگ بار برای بار و محموله شما صادر شود . سپس مجددا به دایره فریت بار در فرودگاه مراجعه کنید تا تگ بار بر روی محموله و بار شما نصب شده و برای ارسال بار به خارج از کشور اماده شود .

 

اضافه بار یا فریت بار مسافری ؟

همانطور که در بالا اشاره شد ، نرخ هزینه اضافه بار مسافری با توجه به نوع بلیط هواپیما و شرکت هواپیمایی متفاوت است و هر ایرلاین ، هزینه متفاوتی را تحت عنوان هزینه اضافه بار مسافری تعیین کرده است .

برای اینکه بتوانید بهترین روش را برای حمل اضافه بار خود انتخاب کنید ، بهترین کار این است که ابتدا نوع بلیط خود و ایرلاینی که قرار است با آن به مقصد مورد نظر بروید را انتخاب کنید و سپس در رابطه با هزینه اضافه بار مسافری ایرلاین مورد نظر خود ، اطلاعات دقیق و کاملی دریافت نمایید .

در مرحله بعدی ، با چند شرکت معتبر و متخصص در زمینه باربری بین المللی نیز تماس بگیرید و اطلاعاتی را در زمینه فریت بار کسب کنید . سپس هزینه این دو روش برای ارسال اضافه بار را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین و مناسب ترین تصمیم را برای ارسال بار و محموله خود به خارج از کشور بگیرید .

البته لازم است این موضوع را بدانید که پرواز فریت بار معمولا چند روز زودتر انجام می گیرد و بعد از اینکه مسافر به کشور مقصد رسید می تواند با در دست داشتن بار نامه خود ، تمام بار و وسایلی که با فریت بار به کشور مقصد ارسال کرده است را دریافت کند .

برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیق تری در رابطه با فریت بار کسب کنید و این خدمات را بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت دیافت نمایید بهترین پیشنهاد این است که با کارشناسان شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره رایگان در زمینه فریت بار ، تصمیم نهایی خود را بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه فریت بارو ارسال بار به عمان می توانید با شماره تلفن های شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید :

 

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴ 

۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸

۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

 

خدمات شرکت جهان کالا کارگو در برگیرنده تمام نیازهای مشتریان از بسته بندی در مبداء ، بارنامه و ارسال بار هوایی توسط ایرلاین های معتبر دنیا ، تا ترخیص بار در گمرکات و تحویل در مقصد می ‌باشد . این شرکت با تمرکز بر حمل بار هوایی بین المللی قادر به خدمت رسانی و ارائه مشاوره رایگان در زمینه حمل بار زمینی نیز می ‌باشد .

 

 

از دیگر ویژگی های شرکت جهان کالا کارگو در زمینه حمل بار بین المللی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • حمل و نقل و فریت بار در جهان کالا با بهترین بسته بندی برای جلو گیری از صدمات احتمالی انجام می شود
  • جهان کالا کارگو در جهت مشتری مداری تا حد ممکن از هزینه های اضافی که بر دوش مشتری بوده کاسته است و هزینه ارسال بار منصفانه ای را اخذ مینماید
  • امکان پیگیری آنلاین وضعیت بار و محموله بعد از ارسال بار به خارج از کشور
  • جهان کالا کارگو طرف قرارداد با بیمه های مربوط به باربری میباشد از همین رو میتوانید با آرامش خاطر بار خود را به این شرکت بسپارید
  • حمل و نقل و فریت اثاثیه منزل و شخصی و مبلمان و لوازم منزل از طریق دریائی توسط کانتینر و کشتی از مرز خروجی بندرعباس به کلیه بنادر اروپایی ، آسیایی ، آفریقا ، استرالیا ، آمریکا و کانادا
  • حمل و نقل و فریت بار و لوازم منزل و شخصی و مبلمان و اثاثیه منزل از طریق هوایی (توسط خطوط هوایی داخلی وخارجی) به صورت خرده بار و چارتر از فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی به کلیه فرودگاه های کشورهای اروپایی ، آسیایی ، آمریکا و کانادا
  • مشاوره و انجام کلیه تشریفات گمرکی در مبداء و مقصد و اخذ مجوزهای لازم برای حمل بار به خارج از کشور
  • انجام کلیه امور بسته بندی در محل ، تخلیه و بار گیری و سایر خدمات جانبی مورد نیاز مشتری
  • تعیین شرایط حمل و نقل و فریت بار بصورت هوایی و دریایی اعلام نرخ کتبی خدمات

اطلاعاتی در رابطه با اضافه بار در ایرلاین های مختلف ایرانی و خارجی

در این بخش مقدار بار مجازی که می توانید در ایرلاین های داخلی و خارجی همراه خود داشته باشیم را بیان کرده ایم . اگر وزن بار و چمدان شما بیشتر از این مقدار مجاز باشد یعنی دارای اضافه بار هستید و باید نرخ و هزینه مربوط به اضافه بار خود را با توجه به قوانین و مقررات شرکت هواپیمایی یا ایرلاین مورد نظر خود پرداخت نمایید .

به طور کلی ،  هزینه اضافه بار برای هر کیلوگرم بار اضافه ، برابر است با یک درصد از قیمت بلیط در همان مسیر و مبلغ دقیق آن با توجه به قیمت بلیط ،‌ طول پرواز و کلاس پرواز محاسبه خواهد شد .

بنابراین اگر میدانید که دارای اضافه بار هستید ، حتما چند ساعت زودتر از ساعت پرواز خود در فرودگاه حاضر شوید تا تمام کارهای مربوط به پرداخت هزینه اضافه بار را با دقت انجام دهید و نگرانی از این بابت نداشته باشید .

 

اضافه بار ایران ایر

  • حداکثر بار برای پروازهای کلاس اکونومی : ۳۰ کیلوگرم به همراه ۵ کیلوگرم بار دستی داخل کابین
  • حداکثر بار برای پروازهای بیزنس کلاس : ۴۰ کیلوگرم بار و ۷ کیلوگرم داخل کابین

 

اضافه بار ماهان

  • حداکثر بار برای پروازهای کلاس اکونومی : ۳۰ کیلوگرم به همراه ۵ کیلوگرم بار دستی داخل کابین
  • حداکثر بار برای پروازهای بیزنس کلاس : ۴۰ کیلوگرم بار و ۷ کیلوگرم بار دستی داخل کابین

 

اضافه بار قشم ایر

  • میزان بار مجاز در پروازهای خارجی از مبدا تهران با قشم ایر ۳۰ کیلو گرم و برای نوزاد ۱۰ کیلوگرم است .
  • میزان بار مجاز در پروازهای خارجی به مقصد ایران با قشم ایر ۳۰ کیلو گرم و برای نوزاد ۱۰ کیلوگرم است .

 

اضافه بار ترکیش ایرلاین

  • حداکثر بار مجاز پرواز های بین المللی ترکیش ایرلاین برای پرواز تجاری یا بیزنس کلاس : ۳۰ کیلوگرم و ۸ کیلوگرم بار دستی داخل کابین
  • حداکثر وزن بار مجاز برای پرواز اقتصادی یا اکونومی : ۲۰ کیلوگرم و ۸ کیلوگرم بار دستی داخل کابین

 

اضافه بار قطر‌ایرویز و امارات

  • حداکثر بار مجاز در پروازهای کلاس اکونومی : ۳۰ کیلوگرم و کیف دستی ۷ کیلوگرمی
  • حداکثر بار مجاز در پروازهای بیزنس‌کلاس : ۴۰ کیلو گرم و بار دستی ۱۵ کیلویی
  • حداکثر بار مجاز در پروازهای فرست‌کلاس : ۵۰ کیلو گرم و بار دستی معادل دو کیف دستی ۱۵ کیلویی

 

اضافه بار لوفت هانزا

  • حداکثر بار مجاز در پروازهای کلاس اکونومی : یک چمدان ۲۳ کیلو گرمی + یک کیف همراه داخل کابین تا وزن ۸ کیلوگرم
  • حداکثر بار مجاز در پروازهای کلاس پرمیوم اکونومی : ۲ چمدان ۲۳ کیلو گرمی + یک کیف همراه داخل کابین تا وزن ۸ کیلوگرم
  • حداکثر بار مجاز در پروازهای کلاس بیزنس : ۲ چمدان ۳۲ کیلو گرمی + ۲ کیف همراه داخل کابین تا وزن ۸ کیلوگرم
  • حداکثر بار مجاز در پروازهای فرست‌کلاس : ۳ چمدان ۳۲ کیلو گرمی + ۲ کیف همراه داخل کابین تا وزن ۸ کیلوگرم

 

خلاصه مطلب

برای (که در بیشتر مواقع وزن بار بسیار زیاد خواهد بود) در هزینه های مربوط به حمل اضافه بار مسافری صرفه جویی کنید و بار و چمدان خود را به راحتی به مقصد مورد نظر خود حمل کنید ، بهترین پیشنهاد این است که از خدمات فریت بار استفاده کنید . برای اینکه تمام مراحل فریت بار و حمل اضافه بار مسافری شما با دقت و کاملا دقیق و قانونی انجام شود پیشنهاد می شود حتما با شرکت جهان کالا کارگو همکاری داشته باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

تماس سریع