خدمات فریت بار یا اضافه بار مسافری با جهان کالا:

فریت بار یا اضافه بار مسافری ؟

فرقی نمی کند چه قصد مسافرت طولانی مدت به یکی از شهرها یا کشورهای خارجی را داشته باشید و چه بخواهید به یک کشور دیگر مهاجرت کنید ، در هر صورت لازم است مقداری بار و چمدان را با خود به شهر یا کشور مقصد حمل کنید و در طول جمع کردن چمدان ، همیشه این سوال برایتان پیش می آید که آیا وزن بار و چمدانتان بیشتر از وزن مجاز بار در هواپیما شده است و نگرانی هایی از بابت هزینه حمل اضافه بار خواهید داشت !احتمالا در این مواقع این سوال نیز برایتان پیش می آید که فریت بار یا اضافه بار مسافری ؟ کدام روش برایتان مناسب تر است ؟

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با روش فریت بار کسب کنید و از قیمت اضافه بار ایرلاین های مختلف ایرانی و خارجی مطلع شوید و بتوانید بهترین تصمیم را در رابطه با انتخاب فریت بار یا حمل اضافه بار مسافری بگیرید ، حتما در ادامه این بخش با ما همراه بمانید .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه فریت بارو ارسال بار به عمان می توانید با شماره تلفن های شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید :

 

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴ 

۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸

۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

 

اضافه بار چیست ؟

تمام مسافرانی که با هواپیما به شهر یا کشور دیگری مسافرت می کنند ، معمولا محدودیت هایی را در زمینه وزن چمدان و باری که همراه خود و با هواپیما باید حمل کنند ، دارند . این مقدار بار مجاز معمولا با توجه با کلاس بلیط هواپیما و نوع ایرلاینی که برای مسافرت انتخاب کرده اید متفاوت است و بعد از خرید بلیط هواپیما به شما اعلام می شود و معمولا در پشت بلیط هوایپما نیز مقدار بار و چمدانی که مجاز هستید همراه خود داشته باشید ، درج خواهد شد .

زمانی که وزن چمدان و بار شما بیشتر از این حد مجاز باشد یعنی شما دارای اضافه بار هستید و باید مبلغی را به عنوان هزینه حمل اضافه بار بپردازید و این هزینه اضافه بار معمولا بسیار زیاد است .

در چنین مواقعی دو انتخاب پیش روی شما وجود دارد ؛ یا می توانید هزینه حمل اضافه بار را بپردازید و یا از خدمات فریت بار مسافری استفاده کنید .

فریت بار چیست ؟

اصطلاح فریت بار یا فریت (freight) معمولا برای افرادی که قصد مهاجرت یا مسافرت به کشور دیگری دارند ، مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند از این طریق ، تمام وسایل و لوازم مورد نیاز خود را در هر وزن و حجمی که هستند ، به کشور مقصد ارسال کنند . البته لازم است بدانید این نوع ارسال بار برای مقاصد شخصی انجام می گیرد و هیچ ماهیت تجاری ندارد و به نوعی بار خصوصی محسوب شده و از فریت بار برای ارسال آن استفاده می شود که برای بهره مندی از این خدمات باید یک سری اقدامات قانونی انجام دهید و با یکی از شرکت های معتبر که در زمینه حمل و نقل بین المللی فعال هستند ، همکاری داشته باشید .

برای اینکه بتوانید از خدمات فریت بار یا ارسال بار هوایی بهره مند شوید باید چند روز قبل از تاریخ پرواز خود به مقصد مورد نظر خود ، به دایره فریت بار فرودگاه بین المللی مراجعه کنید تا برای ورود بار به محوطه مجوز لازم دریافت کنید . سپس بار و محموله خود را تا دایره ارزیابی و بازرسی گمرک حمل کنید تا مورد بازدید و بررسی قرار بگیرد .

بعد از بازرسی ، پته سبز گمرکی برای شما صادر می شود بعد از این مرحله باید به یکی از شرکت هایی که در زمینه حمل و نقل بین المللی فعالیت دارند (مثل شرکت جهان کالا کارگو) مراجعه کنید تا بارنامه و تگ بار برای بار و محموله شما صادر شود . سپس مجددا به دایره فریت بار در فرودگاه مراجعه کنید تا تگ بار بر روی محموله و بار شما نصب شده و برای ارسال بار به خارج از کشور اماده شود .

 

اضافه بار یا فریت بار مسافری ؟

همانطور که در بالا اشاره شد ، نرخ هزینه اضافه بار مسافری با توجه به نوع بلیط هواپیما و شرکت هواپیمایی متفاوت است و هر ایرلاین ، هزینه متفاوتی را تحت عنوان هزینه اضافه بار مسافری تعیین کرده است .

برای اینکه بتوانید بهترین روش را برای حمل اضافه بار خود انتخاب کنید ، بهترین کار این است که ابتدا نوع بلیط خود و ایرلاینی که قرار است با آن به مقصد مورد نظر بروید را انتخاب کنید و سپس در رابطه با هزینه اضافه بار مسافری ایرلاین مورد نظر خود ، اطلاعات دقیق و کاملی دریافت نمایید .

در مرحله بعدی ، با چند شرکت معتبر و متخصص در زمینه باربری بین المللی نیز تماس بگیرید و اطلاعاتی را در زمینه فریت بار کسب کنید . سپس هزینه این دو روش برای ارسال اضافه بار را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین و مناسب ترین تصمیم را برای ارسال بار و محموله خود به خارج از کشور بگیرید .

البته لازم است این موضوع را بدانید که پرواز فریت بار معمولا چند روز زودتر انجام می گیرد و بعد از اینکه مسافر به کشور مقصد رسید می تواند با در دست داشتن بار نامه خود ، تمام بار و وسایلی که با فریت بار به کشور مقصد ارسال کرده است را دریافت کند .

برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیق تری در رابطه با فریت بار کسب کنید و این خدمات را بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت دیافت نمایید بهترین پیشنهاد این است که با کارشناسان شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره رایگان در زمینه فریت بار ، تصمیم نهایی خود را بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه فریت بارو ارسال بار به عمان می توانید با شماره تلفن های شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید :

 

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴ 

۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸

۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

 

خدمات شرکت جهان کالا کارگو در برگیرنده تمام نیازهای مشتریان از بسته بندی در مبداء ، بارنامه و ارسال بار هوایی توسط ایرلاین های معتبر دنیا ، تا ترخیص بار در گمرکات و تحویل در مقصد می ‌باشد . این شرکت با تمرکز بر حمل بار هوایی بین المللی قادر به خدمت رسانی و ارائه مشاوره رایگان در زمینه حمل بار زمینی نیز می ‌باشد .

 

 

از دیگر ویژگی های شرکت جهان کالا کارگو در زمینه حمل بار بین المللی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • حمل و نقل و فریت بار در جهان کالا با بهترین بسته بندی برای جلو گیری از صدمات احتمالی انجام می شود
  • جهان کالا کارگو در جهت مشتری مداری تا حد ممکن از هزینه های اضافی که بر دوش مشتری بوده کاسته است و هزینه ارسال بار منصفانه ای را اخذ مینماید
  • امکان پیگیری آنلاین وضعیت بار و محموله بعد از ارسال بار به خارج از کشور
  • جهان کالا کارگو طرف قرارداد با بیمه های مربوط به باربری میباشد از همین رو میتوانید با آرامش خاطر بار خود را به این شرکت بسپارید
  • حمل و نقل و فریت اثاثیه منزل و شخصی و مبلمان و لوازم منزل از طریق دریائی توسط کانتینر و کشتی از مرز خروجی بندرعباس به کلیه بنادر اروپایی ، آسیایی ، آفریقا ، استرالیا ، آمریکا و کانادا
  • حمل و نقل و فریت بار و لوازم منزل و شخصی و مبلمان و اثاثیه منزل از طریق هوایی (توسط خطوط هوایی داخلی وخارجی) به صورت خرده بار و چارتر از فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی به کلیه فرودگاه های کشورهای اروپایی ، آسیایی ، آمریکا و کانادا
  • مشاوره و انجام کلیه تشریفات گمرکی در مبداء و مقصد و اخذ مجوزهای لازم برای حمل بار به خارج از کشور
  • انجام کلیه امور بسته بندی در محل ، تخلیه و بار گیری و سایر خدمات جانبی مورد نیاز مشتری
  • تعیین شرایط حمل و نقل و فریت بار بصورت هوایی و دریایی اعلام نرخ کتبی خدمات

اطلاعاتی در رابطه با اضافه بار در ایرلاین های مختلف ایرانی و خارجی

در این بخش مقدار بار مجازی که می توانید در ایرلاین های داخلی و خارجی همراه خود داشته باشیم را بیان کرده ایم . اگر وزن بار و چمدان شما بیشتر از این مقدار مجاز باشد یعنی دارای اضافه بار هستید و باید نرخ و هزینه مربوط به اضافه بار خود را با توجه به قوانین و مقررات شرکت هواپیمایی یا ایرلاین مورد نظر خود پرداخت نمایید .

به طور کلی ،  هزینه اضافه بار برای هر کیلوگرم بار اضافه ، برابر است با یک درصد از قیمت بلیط در همان مسیر و مبلغ دقیق آن با توجه به قیمت بلیط ،‌ طول پرواز و کلاس پرواز محاسبه خواهد شد .

بنابراین اگر میدانید که دارای اضافه بار هستید ، حتما چند ساعت زودتر از ساعت پرواز خود در فرودگاه حاضر شوید تا تمام کارهای مربوط به پرداخت هزینه اضافه بار را با دقت انجام دهید و نگرانی از این بابت نداشته باشید .

 

اضافه بار ایران ایر

  • حداکثر بار برای پروازهای کلاس اکونومی : ۳۰ کیلوگرم به همراه ۵ کیلوگرم بار دستی داخل کابین
  • حداکثر بار برای پروازهای بیزنس کلاس : ۴۰ کیلوگرم بار و ۷ کیلوگرم داخل کابین

 

اضافه بار ماهان

  • حداکثر بار برای پروازهای کلاس اکونومی : ۳۰ کیلوگرم به همراه ۵ کیلوگرم بار دستی داخل کابین
  • حداکثر بار برای پروازهای بیزنس کلاس : ۴۰ کیلوگرم بار و ۷ کیلوگرم بار دستی داخل کابین

 

اضافه بار قشم ایر

  • میزان بار مجاز در پروازهای خارجی از مبدا تهران با قشم ایر ۳۰ کیلو گرم و برای نوزاد ۱۰ کیلوگرم است .
  • میزان بار مجاز در پروازهای خارجی به مقصد ایران با قشم ایر ۳۰ کیلو گرم و برای نوزاد ۱۰ کیلوگرم است .

 

اضافه بار ترکیش ایرلاین

  • حداکثر بار مجاز پرواز های بین المللی ترکیش ایرلاین برای پرواز تجاری یا بیزنس کلاس : ۳۰ کیلوگرم و ۸ کیلوگرم بار دستی داخل کابین
  • حداکثر وزن بار مجاز برای پرواز اقتصادی یا اکونومی : ۲۰ کیلوگرم و ۸ کیلوگرم بار دستی داخل کابین

 

اضافه بار قطر‌ایرویز و امارات

  • حداکثر بار مجاز در پروازهای کلاس اکونومی : ۳۰ کیلوگرم و کیف دستی ۷ کیلوگرمی
  • حداکثر بار مجاز در پروازهای بیزنس‌کلاس : ۴۰ کیلو گرم و بار دستی ۱۵ کیلویی
  • حداکثر بار مجاز در پروازهای فرست‌کلاس : ۵۰ کیلو گرم و بار دستی معادل دو کیف دستی ۱۵ کیلویی

 

اضافه بار لوفت هانزا

  • حداکثر بار مجاز در پروازهای کلاس اکونومی : یک چمدان ۲۳ کیلو گرمی + یک کیف همراه داخل کابین تا وزن ۸ کیلوگرم
  • حداکثر بار مجاز در پروازهای کلاس پرمیوم اکونومی : ۲ چمدان ۲۳ کیلو گرمی + یک کیف همراه داخل کابین تا وزن ۸ کیلوگرم
  • حداکثر بار مجاز در پروازهای کلاس بیزنس : ۲ چمدان ۳۲ کیلو گرمی + ۲ کیف همراه داخل کابین تا وزن ۸ کیلوگرم
  • حداکثر بار مجاز در پروازهای فرست‌کلاس : ۳ چمدان ۳۲ کیلو گرمی + ۲ کیف همراه داخل کابین تا وزن ۸ کیلوگرم

 

خلاصه مطلب

برای (که در بیشتر مواقع وزن بار بسیار زیاد خواهد بود) در هزینه های مربوط به حمل اضافه بار مسافری صرفه جویی کنید و بار و چمدان خود را به راحتی به مقصد مورد نظر خود حمل کنید ، بهترین پیشنهاد این است که از خدمات فریت بار استفاده کنید . برای اینکه تمام مراحل فریت بار و حمل اضافه بار مسافری شما با دقت و کاملا دقیق و قانونی انجام شود پیشنهاد می شود حتما با شرکت جهان کالا کارگو همکاری داشته باشید.

اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 6 =