نحوه ترخیص کالا از چین به ایران

ترخیص کالا از چین به ایران

اگر بعد از جستجو در اینترنت وارد این صفحه شدید ، احتمالا می خواهید کالای خود را از چین به ایران وارد کنید و به دنبال اطلاعاتی در رابطه با مراحل ترخیص کالا از چین به ایران هستید . در اینجا ما راهنمای کامل و تمام اطلاعات مهمی را که در مورد تمام مراحل واردات از چین و فرآیند حمل و نقل بین المللی از چین به ایران نیاز دارید را به شما ارائه می دهیم .

ایران با سابقه طولانی ، یکی از اصلی ترین شرکای تجاری چین در خاور میانه است و همه ساله ، بسیاری از بازرگانان از ایران برای خرید و واردات کالاهای چینی ، به چین سفر می کنند و بازرگانان چینی برای خرید و واردات کالای ایرانی به ایران سفر می کنند.

برای حمل و نقل کالا بین چین و ایران گزینه های مختلفی مثل ارسال بار هوایی و ارسال بار دریایی وجود دارد و فرصت های حمل و نقل مناسبی را در اختیار تاجران ایرانی قرار می دهد تا بتوانند بهترین و مناسب ترین روش را برای واردات کالا از چین انتخاب نمایند.

 

مراحل ترخیص کالا از چین به ایران

از انجایی که چین یکی از بزرگترین کشورهای خاورمیانه است و محصولات خیلی زیادی برای صادرات به کشورهای دیگر دارد ، معمولا واردات از چین و ترخیص کالا از چین برای تمام کشورها اهمیت بالایی دارد.

 

از آنجا که هیچ توافق نامه تجارت آزاد بین چین و ایران وجود ندارد ، شانس زیادی برای معافیت کالا و محموله شما از مالیات وجود ندارد. به طور تقریبی هزینه کمرگی در ایران برای ترخیص کالا شامل ۲۸ درصد از ارزش کل محموله می شود و عوارض ترخیص کالا از چین در ایران از ۰٪ برای اساسی ترین کالاهایی که نیاز به واردات دارند ، تا ۱۰۰٪ یا بیشتر برای کالاهایی که قبلاً در ایران تولید شده اند ، می رسد. (این سیاست برای عدم وابستگی به واردات و برای حمایت از رونق صنعت و مشاغل محلی ساخته شده است).

 

به طور کلی ترخیص کالا از چین در ایران یکی از دشوارترین مراحل در جهان است. زیرا ممکن است برای برخی کالاها ، شما به ۴ یا ۵ مجوز مختلف از سازمان های مختلف نیاز داشته باشید که این کار معمولا سخت و پرهزینه است.

برای اینکه مراحل ترخیص کالا از چین به درستی انجام شود و با هیچ مشکل و مانعی در این زمینه مواجه نشوید لازم است که با یک کارگزار گمرکی که با تمام مراحل قانونی ترخیص کالا در ایران آشنا است ، همکاری کنید .

 

برای اطلاع از هزینه کارگو چین به ایران میتوانید با شماره تلفن های شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید :

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰

۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱

۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴ 

۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸

۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

مدارک مورد نیاز برای واردات و ترخیص کالا از چین

اگر می خواهید روند ترخیص کالا از چین را در گمرک ایران آغاز کنید و یا برنامه ای برای ارسال بسته از چین به ایران دارید ، باید اسناد زیادی را که در زیر اشاره کردیم را آماده کنید:

 

  • شناسه تجاری – کارت بازرگانی (COMMERCIAL ID)
  • سفارش تحویل – ترخیصیه (DELIVERY ORDER)
  • قبض انبار (WAREHOUSE RECEIPT)
  • بارنامه (BILL OF LOADING)
  • لیست بسته بندی (Packing list)
  • پیش فاکتور (PROFORMA INVOICE)
  • گواهی مبدا (CERTIFICATE OF ORIGIN)
  • گواهی استاندارد (STANDARD CERTIFICATE)
  • ثبت سفارش بازرگارنی (ORDER OF REGISTRATION)
  • اجازه منطقی (LOGICAL PERMISSION)

 

هزینه ترخیص کالا از چین و هزینه های کمرگی در ایران

وقتی قرار است کالا و محموله های زیادی را از چین به ایران وارد کنید باید هزینه هایی را مبنی بر هزینه ترخیص کالا از چین در گمرک ایران بپردازید. این هزینه ها شامل موارد زیر هستند :

 

  • هزینه حقوق گمرکی (Customs duties fee)
  • سود بازرگانی یا تجاری (Business profit)
  • بیمه (Insurance)
  • هزینه انبار داری (Warehousing cost)
  • عوارض وزارت راه و شهرداری

 

هزینه ترخیص کالا از چین به ایران
هزینه ترخیص کالا از چین به ایران

چه کالاهایی را می توان از گمرک ایران ترخیص کرد؟

در گمرک ایران سه نوع دسته بندی برای واردات محصول و کالا وجود دارد و لازم است قبل از واردات کالایی از چین به ایران ، نوع محصول خود را بررسی کرده و توجه کنید انواع و مشخصات کالاهایی که تحت هر یک از سه دسته زیر قرار می گیرند ، طبق مصوبه ای که توسط وزارت صنعت تنظیم می شود ، مورد تایید باشند.

 

کالاهای مجاز (Permissible goods)

صادرات یا واردات این کالاها با رعایت ضوابط مربوطه ، نیازی به مجوز ندارد.

 

کالاهای مشروط (Conditional goods)

صادرات یا واردات این کالاها با گرفتن مجوز امکان پذیر است.

 

کالاهای ممنوع (Prohibited goods)

صادرات یا واردات این کالاها (خرید ، فروش یا مصرف) طبق شرع مقدس اسلامی و یا طبق قانون ممنوع است. کالاهایی که واردات آن از چین به ایران ممنوع است عبارتند از :

 

  • مشروبات الکلی
  • ابزار قمار
  • سلاح ، مهمات و مواد منفجره
  • مواد مخدر
  • مجلات ، عکس ها ، فیلم ها و عکس های کوتاه و کالاهایی که با عزت مذهبی و ملی کشور مغایرت دارند.
  • هر نوع نوشته ای که مغایر با دین رسمی کشور باشد و یا نظم عمومی و شرافت ملی را از بین ببرد.
  • انواع کالاهایی که منع قانونی دارند و یا واردات و صادرات آنها مطابق جدول تعرفه گمرکی یا قوانین خاص مجاز نیست.

 

فریت بار، ارسال بار هوایی و کارگو از چین به ایران

حمل بار هوایی یا کارگو یکی از محبوب ترین روش های حمل و نقل از چین به ایران است. در کارگو چین به ایران به طور کلی اگر وزن بسته شما بیش از ۳۰ کیلوگرم است و ارزش بالایی دارد و یا می خواهید محموله و بسته خود را در کوتاه ترین زمان ممکن در ایران تحویل بگیرید ، توصیه می کنیم از سرویس کارگو یا حمل بار هوایی از چین به ایران استفاده کنید ؛ زیرا کارگو  یکی از ایمن ترین خدمات حمل و نقل به ایران است . اگرچه هزینه حمل و نقل هوایی بیشتر از حمل و نقل دریایی است ، اما شما می توانید محموله خود را در کمتر از ۱ یا ۲ روز در ایران تحویل بگیرید.

شهرهای اصلی چین مانند شنژن (Shenzhen) ، گوانگژو (Guangzhou) ، پکن (Beijing) ، شانگهای (shanghai) و ارومچی (Urumqi) پرواز مستقیم به ایران دارند که می توانید با استفاده از خدمات کارگو و فریت بار ، به ایران ارسال بار هوایی انجام دهید .

در ایران نیز فرودگاه های بین المللی مختلفی وجود دارند که محموله های ارسال شده از جین را دریافت می کنند. این فرودگاه ها عبارتند از : فرودگاه بین المللی امام خمینی (چین  به تهران ) ، فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد (چین به مشهد ) ، فرودگاه بین المللی شهید دستغیب (چین به شیراز ) و فرودگاه بین المللی تبریز (چین به تبریز).

برای اینکه تمام مراحل کارگو چین به ایران و فریت بار به ایران به درستی و مطابق با قوانین و مقررات موجود انجام شود ، لازم است که حتما با یک شرکت حمل و نقل بین المللی که در زمینه کارگو و فریت بار فعالیت دارد ، همکاری کنید. شما می توانید از خدمات شرکت جهان کالا کارگو استفاده کنید و با همکاری تیم متخصص این شرکت ، یک تجربه عالی از کارگو به ایران یا از ایران به چین داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین خدمات صادرات پسته به چین

 

ارسال بار هوایی از چین به ایران
ارسال بار هوایی از چین به ایران

 

ارسال بار دریایی از چین به ایران

ایران ، به عنوان یکی از بزرگترین کشورها در خاور میانه ، دارای بسیاری از بندرهای دریایی معروف و بزرگ نیز است. اگر می خواهید از خدمات حمل و نقل دریایی برای واردات کالا از چین به ایران استفاده کنید ، باید یکی از این بنادر دریایی را انتخاب کنید :

  • بندرعباس (IRBND)
  • بوشهر (IRBUZ)
  • بندر امام خمینی (IRBKM)
  • چابهار (IRZBR)
  • خور آل زبیر (IQKH )
  • خرمشهر (IRKHO)

اگر محموله شما با روش ارسال دریایی از چین به ایران ارسال شود ، معمولا در مدت زمان طولانی تری به مقصد خواهد رسید و نسبت به ارسال بار هوایی ، هزینه کمتری خواهد داشت.

 

ارسال بار دریایی از چین به ایران
ارسال بار دریایی از چین به ایران

 

سخن پایانی

ترخیص کالا از چین در گمرک ایران شامل مراحل قانونی بسیار زیادی است که باید این مراحل را به دقت انجام دهید تا با هیچ مشکلی در این زمینه مواجه نشوید. همکاری با شرکت های حمل و نقل بین المللی مانند شرکت جهان کالا کارگو به شما این امکان را می دهد تا تمام تشریفات گمرکی برای ترخیص کالا را به خوبی انجام دهید و نگرانی از این بابت نداشته باشید. همچنین اگر اخیرا قصد صادرات به چین را دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت جهان کالا کارگو مطالعه فرمایید.

 

پاسخ به سوالات متداول درباره نوحه ترخیص کالا از چین به ایران

۱-آیا محدودیتی برای انواع محصولات قابل واردات از چین به ایران وجود دارد؟
بله، ایران دارای مقررات و محدودیت‌های خاص وارداتی برای برخی محصولات است.بررسی این محدودیت ها قبل از واردات در مقالات انجام شد.

 

۲-چگونه می توانم یک تامین کننده قابل اعتماد در چین پیدا کنم؟
تحقیق و دقت لازم کلیدی است. به دنبال تامین کنندگانی با نظرات مثبت، سابقه صادرات به ایران و ارتباطات خوب باشید. برای تحقیق اولین گزینه‌ای که می‌تواند مد نظرتان باشد شرکت جهان کالا کارگو است.

 

۳-حقوق و عوارض گمرکی رایج برای کالاهای وارداتی در ایران چیست؟
عوارض گمرکی و تعرفه ها می تواند بسته به محصول متفاوت باشد. اطلاعات دقیق را می توانید در سایت رسمی گمرک ایران بیابید.

 

۴-اگر محصولاتی را دریافت کنم که با استانداردهای کیفیت من مطابقت ندارند، چه کاری باید انجام دهم؟
بلافاصله با تامین کننده خود تماس بگیرید و در مورد موضوع بحث کنید. ممکن است نیاز به مذاکره برای حل و فصل یا بازگرداندن کالا داشته باشید.

 

اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =